Gå til innhold

Hvordan slippe å lodde modchip? (wii)

NgZ

Anbefalte innlegg

Jeg får meg snart en wii, og har tenkt å sette inn en modchip. Men med tanke på garantien, har jeg liten lyst til å lodde den fast, for da sblir det vel vanskelig å fjerne den uten å etterlate noen form for spor. Er det noen kloke hoder som har forslag til andre festemetoder? Det første som slo meg var faktisk teip, men så er jeg totalt amatør når det kommer til lodding etc. Skjønt hvis man kun lodder for å oppnå kontakt, burde det jo være mulig å feste den på andre måter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å lodde på modchippen da loddepunktene er så små at den minste vibrasjon vil få ledningene ut av posisjon med tape...

På xbox har man en del loddefrie muligheter... men du må alltid etterskrue skruen og fjærene som brukes til tilkobling faller ut hele tiden så det blir et evig prosjekt!

Lenke til kommentar
men du må alltid etterskrue skruen og fjærene som brukes til tilkobling faller ut hele tiden så det blir et evig prosjekt!

8408570[/snapback]

Ikke enig. Jeg har hatt min loddefrie xbox-chip i over 2 år nå.. ikke trengt å åpne xboxn en eneste gang etter jeg satte den i enda. Funker som f$%n! :)

Hvordan det er til wii derimot.. det vet jeg ikke..

Endret av JV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Jeg får meg snart en wii, og har tenkt å sette inn en modchip.

8408113[/snapback]

Hvorfor skal du gjøre dette?

Lenke til kommentar
Jeg får meg snart en wii, og har tenkt å sette inn en modchip. Men med tanke på garantien, har jeg liten lyst til å lodde den fast, for da sblir det vel vanskelig å fjerne den uten å etterlate noen form for spor. Er det noen kloke hoder som har forslag til andre festemetoder? Det første som slo meg var faktisk teip, men så er jeg totalt amatør når det kommer til lodding etc. Skjønt hvis man kun lodder for å oppnå kontakt, burde det jo være mulig å feste den på andre måter?

8408113[/snapback]

Jeg har montert chip i over 6 år.

Drevet med elektronikk i 25 :D

Og har ingen god erfaring med såkalte loddefrie chiper. Verken i xbox eller PS2.

En chip som skal loddes inn kan ikke limes eller tapes fast. :cool:

Det blir bare noe skit, og masse problemer. :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du gjøre dette?

8408645[/snapback]

Fordi jeg skal spille piratkopierte spill. Bann meg. Nei vent...du var IKKE admin?

:tease:

It is done. Team Wiifree proudly presents the WiiFree

This code is based on the famous WABCheap mod!!

This is what is does:

- Automatic detection of the region, for the regionfree fix (the first time an working Wii game is used)

- Run gamecube originals

- Run gamecube backups

- Partial regionfree support for gamecube games (originals and backups)

- Run Wii originals

- Run Wii backups

- Run Wii games from different regions (originals and backups)!!

- Support for DMS, D2A and D2B!!

- configurable Speedfix

- Support for alle media: DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW

- Configuration DVD for setting up your region

Kunne spille av brente plater med homebrew og diverse loadere for å streame media, se dvd++, samt kunne spille importspill. Billigere og raskere enn å vente på at de skal slippe spillene i Norge.

JollyRoger57: Hvorfor bli det problemer? Er ikke kontakt det eneste som kreves?

Lenke til kommentar
Ånei, beklager feilinfo :(

8408849[/snapback]

Har allerede lest litt om demontering av wii, så jeg var klar over at det ikke var noen forseglinger der. Til gjengjeld har de spesielle skruer -det gir jo virkelig sikkerhet. :p Det enste man må passe på er å ikke legge igjen noen spor på innsiden, men det er utrolig mange wiimoddere som ikke bryr seg om det.
Lenke til kommentar

JollyRoger57: Hvorfor bli det problemer? Er ikke kontakt det eneste som kreves?

Jo og derfor loddes det. Det får du ikke med tape / lim. :blush:

Glem slike ideer først som sist, det er et meget godt råd.

Jeg har som sakt drevet med lodding i 25 år.

Mange som "tror" de kan.

Har fått hauger av maskiner til rep fra slike "amatører".

Men når pkt er 0.2 mm store må en vite hva en driver med.

Kald, varm, overoppheting det er mange feil.

Jeg arbeider under 30x microskop og ser at resultatet blir 100%

Og alle jeg har montert noe for er veldig fornøyde. :thumbup:

Får noen maskiner fra folk her inne om noen dager. Og regner med at de kommer til å fortelle om resultatet.

Lenke til kommentar
Jeg arbeider under 30x microskop og ser at resultatet blir 100%

8408985[/snapback]

Men det er vel fortsatt ikke mulig å fjerne igjen uten at noen ser at det har foregått lodding, og da er jo garantien blåst ut av vinduet. Hva med noe plastbasert lim som sitter som helvete men går an å ta av?
Lenke til kommentar

har foregått lodding, og da er jo garantien blåst ut av vinduet. Hva med noe plastbasert lim som sitter som helvete men går an å ta av?

Du gir deg ikke :hmm:

Lim er basert på en kjemisk prosess hvor det som skal lime sammen "smelter" i hop. Vanskelig å fjerne slikt når det skal sitte som f.. :cool:

Det finnes epoxy lim som kan varmes, i xbox 360 bruker de det for å hindre chiping.

Et helvete å fjerne.

Lim er også IKKE elektrisk ledende.

Ikke umulig å fjerne loddinger, enklere enn lim :thumbup:

Har gjort det mange ganger. Og uten at noen kan se det.

Lenke til kommentar
Ikke umulig å fjerne loddinger, enklere enn lim :thumbup:

Har gjort det mange ganger. Og uten at noen kan se det.

8409464[/snapback]

Jeg gir meg aldri. Det må være mulig å feste den med noe som enkelt kan fjernes igjen. :) Dessuten: "Hvis du ikke kan fikse det med gaffateip, har du ikke brukt nok"

Men fra spøk til alvor: Hvis jeg modder wii-en min, og et eller annet ryker (av en helt annen årsak), så kan du fjerne sporene før den går inn til garantireperasjon?

Lenke til kommentar

Hvis du har planer om å bruke gaffa teif tror jeg du kommer til å lage større merker enn ved lodding, mulig at du klarer å dra løs loddepaddene til og med. Og ettersom disse ledningene man må bruke er såpass tynne kommer de neppe til å holdes på plass særlig lenge.

Vil tro at lodding er beste måten. Hvis du fjerner ledningene kan bruke sånn loddesuger for å suge opp det overflødige og evt. legge på litt fluss og så varme loddetinnet opp igjen slik at det flyter ut som det var opprinnelig. Dette krever dog at man ikke setter noen merker. En annen ting du må være obs på er at det er en blanding av forskjellige skruer så hvis du ikke setter dem riktig på plass vil de antageligvis se det uansett.

Personlig har jeg montert noen modchipper i wii konsoller, er ikke videre problematisk hvis man har tidligere erfaring (evt. trener seg på et gammelt hovedkort eller liknende) og ikke har for varm loddebolt eller for stor loddespiss. Uansett bør man ikke modifisere wii-en hvis man ikke er forberedt på å være uten garanti.

Lenke til kommentar

Den personen her inne som har tenkt å modde wiien sin med tape kan egentlig bare glemme hele prosjektet.

Uansett om kontakten er god (og det blir den ikke) så er det jo ofte et lag oppå loddepunktene som nesten ikke leder. Så da bør du ivertfall skrape på loddepunktene og det er jo enda mer synlig enn hvis det er loddet i maskinen.

Sjangsen for at det blir en overledning som dreper maskina er også ganske så stor ved bruk av tape (at ledningen forflytter seg foreks 0.2 mm og over på en annen leder)

Nei, har du ikke råd til å kjøpe ny WII hvis den blir ødelagt senere, så synes jeg du skal holde deg unna å modde den i det hele tatt.

Kan ikke få i både pose og sekk.

Så store er loddepunktene kontra en middels tommeltott :)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...