Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

problemer ved skifte av bremseklosser

214si

Anbefalte innlegg

*Jeg har en rover 214 si, når jeg skulle skifte bremseklosser på høyre side bak ( der håndbrekkvaieren sitter ) fikk jeg litt problemer. Bremsesylideren som presser klossene mot skiven satt veldig fast, så jeg ikke får plass til begge de 2 nye klossene og får ikke satt den over bremseskiven. Må jeg "lette" på trykket, eller kan det være at den har rustet fast?

Hadde en Volvo tidligere, og der brukte jeg en tvinne til å få presset inn sylinderen, men får ikke rikket den en millimeter på denne bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende du må skru sylinderen rundt samtidig som du presser, er da vanligvis et spor på tvers av sylindren. Verktøy for å gjøre dette koster ikke mye og selges i det fleste bilrekvisita butikker.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Prøv med en tvinge eller en tang, men sitter det bom fast kan det tyde på rust ja, å da er det ikke noe vits i å skifte bremseklosser før du har skiftet eller reparert sylinderen, setter du på bremseklossene, vil de henge ved første brems, tidligere brukte man å hone bremsesylindrene og bytte pakninger, men nå er det etterhvert blitt like billig å skifte sylinderen, honer du den, er det ikke sikkert den blir tett etterpå heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...