Svish Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg har flere jsp-filer rundt om kring. Alle skal vite om en spesiell streng og et spesielt tall. Det skal være det samme hos alle sammen. Hvordan fikser jeg det lurest? Jeg tenker å putte en sånn her: <%! private int tall = 7;%> I en parametre.jsp eller no sånt, og så importere den i alle de andre filene. Men jeg er veldig nybegynner på jsp, så er jo ikke sikkert det er beste måten å gjøre det på.. Hovedpoenget er at det tallet der kan forandres, og alle jsp-filene skal da ha det nye tallet. Ga det mening? hehe Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 går kanskje å bruke arv? en klasse ytterst med denne ene variablen som er satt til "final int tall = 7;" eller så? også arver samtlige underklassen denne variablen? public class MinKlasse extends ArverFraKlasse{ /* masse kode */ } Lenke til kommentar
Svish Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 hvordan bruker en klasser i jsp da? Skriver en bare en vanlig java Class i en .java-fil, og bruker den i en jsp? Eller må en gjøre noe mer muffins? (har en følelse av at det er muffins en må gjøre.. =/ ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå