Gå til innhold

Creative 5700 eller logitech z680

Anbefalte innlegg

bedre satelitter? MegaWorks 550 THX sine ligger på 70 watt, mens Logitechs på 53 watt.... Sikker på at du ikke blanda der?

watt sier ingen verdens ting! Det er 100 millioner måter å måle watt på! Det testen tok utgangspunkt i var lykvalitet!!!!!! Watt sier ingenting.... Du må høre og prøve.... Vet du om Creative var er målt i 2,4 eller 8 ohm????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
www.audiocompaniet.no  8)

En direkte link hadde hjulpet, mulig jeg er blind - men jeg finner ikke noe info/pris

"Don't take the chuckles personally, it's just that the regulars here know of the problems I and at least one other member have had with the PM 5.1 (two sets have died on me) and it has reached the absurd humor level. "

http://www.3dss-forums.com/cgi-bin/wwwthre...=5&o=21&fpart=2

Lenke til kommentar

Komplett.no har fått inn noen fra VideoLogic. Utseendemessig er de fine, i motsetning til Creative og Logitech(untatt Z680).

Det er sparsomt med informasjon(08.01.03) på Komplett.no's sider, så her er linker til produsenten's sider:

DigiTheatre Platinum

ZXR-500

ZXR-200

Vil tro det er førstenevnte som er mest aktuell.

Kommer tilbake med en subjektiv mening om ZXR-500, hvis jeg får disse som erstatningsvare ved en retur til Komplett.no

Lenke til kommentar

"If you need a decoder and power, opt for the Z-680, but if quality is your only criterion, then choose Creative Labs' MegaWorks 550".

Var konklusjonen hos tomshardware

Susingen fra Z-680 kan man si er en konstruksjonsfeil. Men, men hvis du skrur opp lyden skulle det vel gå bra. Inspire 5700 var imidlertid ikke med i denne testen, men i denne

Lenke til kommentar
fine, men ikke mye trøkk ser det ut til.... 8w rms...

Nå har jeg ikke spesiellt mye peiling, men det finnes vel mange måter å måle effekten på.

Uansett er det ZXR-500 som har 8W RMS på satelittene. Det er et 5.1 system til under 1000 lappen. Kan ikke sammenlikne dette med DigiTheatre, MegaWorks 550 og Z680, som er adskillig dyrere.

Lenke til kommentar

Interessant test. Ser at tomshardware har tabbet seg ut på "conclusion" mht. karakterene. Z-680 har fått karakterene til z-640, som er helt feil. Men de retter det vel opp etterhvert. Fikk for eksempel topp karakter på både bass og funksjonaltet, mens det i konklusjonen står oppført med henholdsvis karakteren 3 og 2 på de områdene.

kommer nok til å kjøpe Z-680, men er "hiss" lyden for irriterendes så går de rett i retur.

Lenke til kommentar
Er denne "hiss" lyder der selv om du har volumet på bunn?

Høres litt merkelig, sikkert noen guruer som klarer og få vekk ulyden og lage en liten tutorial :)

"hiss" lyden er vistnok der selv om man slår på mute. Eneste måten å få lyden vekk på er å slå av hele greien. Men erfaringene har vært delt her på forumet.

Lenke til kommentar

Jeg har selv kjøpt meg Logitech Z-680.... har hatt de i en snart en uke nå. Synes de er helt perfekt. Har faktisk hengt de opp på stua. Bruker de sammen med DVD spilleren og tv'en som hjemmekino anlegg... Bruker bare det og ikke det micro anlegget jeg har(kjøpt for 3mnd siden)... Har nettop solgt et hjemmestereo(3mnd) som hadde en pris på over 30.000 for 3år siden..... (marantz, paradigm) fullt utstyr med full surround det oxo.... Vil faktisk si at jeg har det bedre nå med det jeg har i stua... susingen i bakhøytalerne forsvinner med en gang du setter på en film som er i surround. i stereo så blir ikke bakhøytalerne brukt, men siden de likevel mottar strøm så er det ikke til å unngå at der er en liten susing. De høytalerne er plassert omtrent en meter fra meg på hver side, kanskje litt mer, men likevel når jeg spiller musikk så hører jeg det ikke..... Ikke på lavt volum engang..... Må sette øret helt inntil, og hvis det rommet der settet skal brukes er så lite at du da sitter helt inntil bakhøytalerne, hva er så vitsen med et så bra system som det LOGITECH Z-680 er? For å si det rett ut.... Hadde det ikke vært susing i bakhøytalerne, så hadde det vært feil fordi de da ikke hadde hatt en korrekt surround..... Og samtidig en ting til... Megaworks, er det mulig å koble de opp til en dvd spiller... Har de samme funksjonalitet som det Z-680 har? Kan de brukes til ps2, x-box eller lignende???? Har bare hørt de oppkobla mot en pc..... Synes ikke de var like bra..... UANSETT.... konklusjonen min er at........ LOGITECH er helt rått, mulig der finnes noe som er bedre, men jeg har ikke angret ett sekund ennå på kjøpet mitt..... Tror faktisk ingen andre kommer til å gjøre det heller!!!! 8)

Lenke til kommentar

hakke sagt at Z-680 er dårlig, og JA hvis du har en litt bra dvdspiller, eller en god forsterker får du j***** god lyd med MegaWorks 550. Har det kobla opp mot et Audigy 2 og det blir simpelthen konge lyd!

Dessuten så er Z-680 dyrere, og MW550 satelittene er ikke noe stygge, sånn som på bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...