Mr.Karlsen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei, Dere har sikkert merket at i noen videoer dere ser har ting som fjell eller bygninger litt for tjukke kanter. Jeg vet at dette er en selvfølge med gamle kameraer men jeg mener i de noen år nyere kameraene. Hva er grunnen og kan man bli kvitt dette med noe ekstrautstyr eller noe på et redigeringsprogram? Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Høres ut som du tenker på oppskarping? I så fall ligger vel svaret i å først og fremst prøve å dempe dette i menyene på kameraet. Dersom ikke det funker kan du prøve å sjekke at det ikke bare er TVen som er veldig oppskarpet (De fleste LCD-TVer har dette problemet). Til slutt kan du prøve å kjøpe et black diffusion-filter fra Tiffen. Mange fotografer elsker black diffusion Lykke til! Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Takk Hvor kan jeg kjøpe black diffusion-filter og ossen funker det og monteres? Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg pleier å kjøpe det meste sånt i utlandet, f.eks. her: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...dren&Q=&ci=5078 (hvorfor har dem "FetchChildren" i url'en? ) Sjekk ut Pro-mist og softening filters. Ligger en del der. Men jeg tror ikke du vil få en spesielt tilfredsstillende effekt fra filter alene. Dersom kameraet skarper veldig mye opp, kan det være at et promist-filter bare er forstyrrende (og tar litt av lyset). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå