runevikestad Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei, Jeg har nylig kjøpt en HP Pavilion DV2222EA, og som mange vet følger det med Windows Vista, noe jeg absolutt ikke har noen interesse av å beholde. Så for øyeblikket fisket jeg fram den gammle WinXP cd'n min og kjører nå dual-boot mellom debian og winxp. Problemet derimot, er at jeg finner lite drivere til WinXP for min bærbar. Om du sjekker ut HP's driver seksjon for WinXP ser du at her mangler det både drivere for grafikk kortet, lydkort ++, mens til Vista har du alt du nå kunne trenge. Det jeg mangler er altså både nettverks drivere (både trådløst og wired, primært wired atm) og skjermkort drivere.. Noen som har klart å fiske fram noe til denne bærbare for WinXP ennå? Lenke til kommentar
Star Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Har samme maskinen og irriterte meg grenseløst på at det ikke fantes drivere til XP. Fikk imidlertid mye hjelp og fant 7200GO drivere samt Toshibas Coxeant drivere som fungerte. Driver for sistnevnte må tvinges på windowsen i flere steg. Send gjerne PM om du trenger hjelp. Lenke til kommentar
knut Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Da laster du ned driverene fra en "tidligere" modell, som f.eks. dv2017: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...3208712&lang=no Lenke til kommentar
eilzern Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hei. Jeg har akkurat samme problemet. Jeg mangler skjermkortdriver og lydkortdriver. Jeg har prøvd å innstalere mange forskjellige drivere, inkl nvidia Omega driverne, men de funker ikke. Trenger hjelp FORT. takk på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå