Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sett av så mye til hver port? mulig!? hmm


Anbefalte innlegg

jeg har telenor. 2000/200.

 

og en speedtouch 546t2.

 

og jeg har 4 pc'er komblet til. søstra mi bruker den ene pc'n til å spille og surfe på nettet med. og da lagger det så jææ*** når jeg spiller cs. er det mulig å sette av foreksempel at jeg sette av 128k (dobbel ISDN fart) på den porten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkelte routere lar deg sette grenser på både IP og port, tror det heter noe som QoS (Quality of Service). Om det går på din er jeg ikke sikker på, men det fungerer fint på min iallefall, sjekk bruksanvisningen.

8407808[/snapback]

Hvilken router har du da?

Lenke til kommentar

Jeg har en maskin jeg kjører Smoothwall på som jeg bruker som "router"/brannmur, så den er nok litt meir avansert enn de vanlige du har.

Men jeg syns å huske å ha sett dette på Zyxel-routeren jeg bruker et annet sted.

 

Det ser ut som om dette (PDF) er manualen din, hvis du ikke hadde den fra før.

På side 14 (i PDFen) ser det ut som om du kan kjøre QoS basert på IPer, så det burde gå an å strupe en viss IP til feks 128KB/s som du nevnte, så får du mesteparten av linja for deg selv. Nøyaktig hvordan du setter dette opp finner jeg ikke noe om i manualen, det står kanskje noe mer her (PDF), men jeg er trøtt og orker ikke lese mer, så du får se om du finner noe :thumbup:

 

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...