Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dgl-4300 trøbbel med LAN


Anbefalte innlegg

Plages litt etter innstallasjon av ny router! Har d-link dgl-4300. Med min gamle router gikk det aldeles fint å laste ned noe via min bærbare maskin i stua, for så å lagre det på en ekstern harddisk som er tilknyttet min stasjonære maskin.. Virker som jeg ikke får tilgang til å lagre noe der, så lenge jeg vil gjøre dette over LAN.. Noen som har tips til innstillinger i router? Synes denne var vanskelig å få satt opp ordentlig. Har faktisk fått trøbbel med nett-tv også :(

Endret av bygdis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett på UPnP, det svekker sikkerheten din mot ormer og trojanere men det behøves nok for at nett-tv skal fungere (antar du bruker www.euchannels.net).

Uansett så slipper du å herje med å åpne porter med denne aktivert, selv om det er blandet syn på bruken av dette.

Hva gjelder at du ikke kan lagre data, har du kjørt igjennom nettverkveiviseren på begge maskiner?

Sjekket at routeren ikke har aktivert AP-Isolation noe sted?

Lenke til kommentar

UPnP er slått på. Får det ikke til å virke. Tenkte jeg skulle prøve å oppgradere firmwaren, men nåj får jeg ikke koblet til med kabel lengre heller. Har prøvd å resette routeren flere ganger.. Det rare var at nå har jeg mistet gigabit porten også.. Når jeg satte opp routeren første gang fikk jeg 1000 i hastighet på kabelen til laptop. Nå når jeg kobler til står det bare 100, og henter nettverks-adresse. Etter en stund blir det begrenset eller ingen tilkobling! Har også prøvd å sette ip manuelt i altenativ konfig, men det står bare tilkoblet da. Får ikke noen forbindelse med router eller nett.. Koblingen funker trådløst, men tør ikke oppgradere på den måten. Kan det være noe med kortet i laptop'en kansje? En annen ting: UPnP funka ikke på portforward i utorrent. Måtte åpne manuelt i router.

 

Har forresten en media spiller fra d-link som jeg har tilkoblet tv i stua, som jeg bruker til å se tv-serier jeg har lagret på pc. Denne har fått problemer med streamingen. Får opp tilgjengelige filer på pc, men klarer liksom ikke komme igang med overføringen. Kan det være noe som ligger og sperrer for trafikk over lan? Trodde brannmur bare var på wan...

 

Hva er AP- isolation forresten? access point? tror ikke denne routeren har noe sånnt i innstillinger.

Lenke til kommentar

Dette er i seneste laget å svare, men men...

AP-Isolation er en greie som gjør at trådløse klienter ikke ser hverandre på nettverket, sannsynligvis så ser de heller ikke kablede klienter heller.

 

For at UpNp skal funke må du åpne for at programmet kan åpne en port, med andre ord det dukker opp et vindu er programmet spør etter å åpne port (utrolig godt skrevet)...

 

Ellers kan jeg ikke hjelpe deg.

Sikkert hjelpsomt for andre om du poster dine funn i tråden fordet om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...