Gå til innhold

Får bare en kjerne av Opteron 165

plaank

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Neiida, jeg har ett Radeon 1950Pro kort, PCI-ex, så jeg bør vel lete etter ett nForce4 kor.

Grunnen til jeg sa Asrock var pga det var nevnt i inlegget over :)

8444536[/snapback]

Okei, da blir jo saken en helt annen. Da bør du ligge unna ASRock kortet og heller kjøpe deg ett klokkekort. Du bør også skaffe deg et nForce4 kort som ikke lider av den velkjente nForce4+Dual Core+USB 2.0 = Frys i Windows bug-en. Jeg hadde ikke denne bug-en på mitt Abit KN8-SLI. Men har denne bug-en på en barebone med ett Foxconn miniATX nForce4 basert hovedkort. Jeg hadde tildligere en 3500+ single core på denne barebone og da funket USB 2.0 helt fint. Men så oppgraderte jeg til en X2 3800+ og da begynte jeg å plages. Windows bare fryser når man bruker en USB 2.0 enhet. Og det kan skje når som helst. Men om man bruker Orthos og belaster begge kjerner samtidig som man bruker f.eks en USB 2.0 harddisk og overfører filer så vil det skje ganske fort.

Løsningen min var å sette alle onboard porter til USB 1.1. Enten det eller så må man deaktivere den ene kjerna på CPU. Så kan man sette inn ett PCI USB 2.0 kort. I mitt tilfelle var det ett kort med Via USB 2.0 kontroller. Dette funket perfekt. Så bruker bare det kortet til USB 2.0 og alle de andre portene er USB 1.1. Man kan også bruke de interne portene i USB 2.0 modus hvis man kjøper en USB 2.0 hub med strømforsyning. Kjører så enhetene gjennom hub-en. Dette skal visst også funke. Men viktig å få en med strøm-adapter.

Søk i prisguiden etter nForce4 kort. Men hadde jeg vært deg så ville jeg søkt på nForce4-SLI hovedkort. For tror disse har en nyere revisjon av nForce4 brikkesettet som ikke har denne bug-en.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Har søkt litt frem og tilbake på Google nå og funnet ut dette: Viser seg at den eldre varianten av ditt hovedkort som inneholder en litt eldre versjon av brikkesettet - K8T800 og AGP faktisk støtter Dual Core. Men ikke ditt som er basert på K8T890 og PCI-Express. Pga. av en bug i brikkesettet. He, he. Skikkelig uheldig er du :(

Lenke til kommentar
Har søkt litt frem og tilbake på Google nå og funnet ut dette: Viser seg at den eldre varianten av ditt hovedkort som inneholder en litt eldre versjon av brikkesettet - K8T800 og AGP faktisk støtter Dual Core. Men ikke ditt som er basert på K8T890 og PCI-Express. Pga. av en bug i brikkesettet. He, he. Skikkelig uheldig er du :(

8446460[/snapback]

Hehe, typisk! Ja har sett litt rundt etter en løsning, men får bare krype til korset og finne et nForce4 kort om ikke så alt for lenge :)

Finner alltid nye ting og bruke penger på vetu, bilen min havarerte idag feks... Heheh!

*prøve å se positivt på det*

Men, som sagt; Tusen takk for hjelp og råd!

Du var til stor hjelp OcMax, har lært masse nytt(ig) :thumbup:

Poster igjen når jeg har funnet noe intelesting :)

Lenke til kommentar

8446460[/snapback]

Hehe, typisk! Ja har sett litt rundt etter en løsning, men får bare krype til korset og finne et nForce4 kort om ikke så alt for lenge :)

Finner alltid nye ting og bruke penger på vetu, bilen min havarerte idag feks... Heheh!

*prøve å se positivt på det*

Men, som sagt; Tusen takk for hjelp og råd!

Du var til stor hjelp OcMax, har lært masse nytt(ig) :thumbup:

Poster igjen når jeg har funnet noe intelesting :)

8459716[/snapback]

Ingen årsak og bare hyggelig :) Du får ha lykke til og som du sier, la høre fra deg når du får nytt hovedkort eller finner ut noe mer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...