Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Messenger service

Anbefalte innlegg

Heisan,

jeg ble akkurat plaget av en haug med meldinger (En sånn boks som popper opp på skjermen med en melding og hvem melding var fra og til hvilken ip) fra en fyr som mente han hadde hacket maskinen min gjennom Direct Connect. Jeg går ut i fra at han så ip'en min siden jeg sikkert ble kicka fra hub'en. Spørsmålet mitt er om det går an å finne ip'en til den som sender meldinger til meg? Jeg har norton installert og dette visste denne personen. Er det mulig at han har klart å gjøre noe på maskinen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norton, i likhet med Adobe, er et selskap. Norton lager mange forskjellige programmer, så det at du har "norton installert" sier ikke mye. Skru av messenger service (husker ikke hvordan man gjør dette), så kommer han ikke til å plage deg mer. Han har sikkert ikke "hacka" seg inn på PCen din.

Lenke til kommentar

Hvis du får melding om at brukeren er blokkert, er det ingen fare. Så lenge det oppdages kan han gjøre liten skade. Du må som goldfish sier, fortelle litt mer om hva du bruker. Hvis du har InternetSecurity skal du være rimelig godt rustet:)

-----

LiNUZ

Lenke til kommentar

Takk for svar..

Huff, jeg var litt trøtt når jeg skreiv innlegget i går kveld. For det første kjører jeg WinXp-Pro og for det andre kjører jeg Norman personal firewall. Jeg fikk ikke beskjed om at brukeren var blokkert, bare det popupvinduet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...