Kimelimm Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei! Fikk skaffet noen "How to draw manga.pdf" filer idag, og tenkte jeg skulle prøve meg litt. Jeg prøvde med Kulepenn, og driten så ikke ut xD Jeg har ganske dårlig motorikk(et syndrom jeg har m.m" og det var værre enn jeg tenkte, er det mulig og tegne Manga i et program? Jeg må ha det til skolen, fikk i oppgave og lage en liten Manga tegneserie Takker for svar! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Et raskt lite søk førte meg til noe som heter Manga Studio, du kan jo prøve det. Vet ikke om det er det du er ute etter, men. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Vel, ska teste det... Sier ifra hvis det er bra nok Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 testa det, men dak ommer fortsatt problemet mitt at man må tegne Anime figurer... Bra program sikkert, men det ertegningen min som sux! Finnes ikke noen programmer evt det somer der, med video tuts, Samples etc i? Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det å tegne manga krever nok litt tegneskillz og kreativitet uansett hvilke programmer du bruker, og skikkelig manga tegnes for hånd, what so ever. Muligens ikke til all verdens hjelp, vil bare at du skal være litt realistisk Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 doh, hvordan skaffer man slike tegne skillz Lenke til kommentar
akan Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 ved å tegne.... veldig mye om noen år blir du nok flink ^^ eller lær deg photoshop, men fortsatt øving... Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Jeg kan photoshop Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Må nok bare lære deg å tegne Kulepenn er vel ikke det beste, sånn btw. Skaff deg noen forskjellige blyanter (med forskjellig hardhet/bløthet) og finn deg en manga å tegne av fra. Så kan du jo prøve å lage en egen stripe, med folka fra mangaen du tegna av fra Så kan du prøve å tegne din egen manga ^_^ Anyways, lykke til =) Lenke til kommentar
Amento Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Et raskt lite søk førte meg til noe som heter Manga Studio, du kan jo prøve det. Vet ikke om det er det du er ute etter, men. 8406305[/snapback] Manga Studio er for å sette sammen en manga, delvis bildene og bobler og den slags. Du må fortsatt kunne å tegne Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Greit, kan tegne litt for hånd, men får ikke til Kamino'en, hmm, heller ikke ansiktet og håret :/ Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Ta deg en tur på Outland, eller bestill noen "How to draw manga-" bøker over Internett. Disse bøkene kan hjelpe deg veldig. Det finnes ikke noen snarvei eller program som kan hjelpe deg til og bli flink til å tegne - sånn helt uten videre. Det eneste som hjelper er øving, øving og atter øving. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 deviantart har en hau med tutorials.. http://search.deviantart.com/?section=brow...=anime+tutorial Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Som sagt tidligere er det lurt å begynne med blyanter i stedet for kulepenn. Så finnes det heller ingen snarvei til å bli god til å tegne. Men som sagt, øvelse gjør mester. Se også gjerne på diverse tutorials på deviantart osv. Legger til et par linker senere. Lykke til! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Ingen lærer å tegne bare ved å bla i en bok. Du må øve, øve, øve og så øve enda mere for å faktisk kunne få frem det du ser for deg i hodet. Få hånden til å gjøre akkurat det du forestiller deg. Det krever mye trening. Hvis det eneste du har tegnet før er uproporsjonale hoder med snørr ut av nesa, vil ikke mangaen du lager se bra ut heller. Du mangler den teoretiske forståelsen, alle lengdeforholdene på menneskekroppen (at en arm er så og så lang ift en fot osv), derfor ser alt helt håpløst ut når du skal tegne en menneskekropp/hode. Jeg så en sketsj fra Lars Lauviks Eon der han viser alle målene på Tetra, alle kroppsdelene har et visst forhold mellom hverandre. F.eks. at en arm er 1/3 av lengden til en annen kroppsdel. Så bare bringer han det videre på de andre karakterene også, så ser de mye mere livaktige ut. Tror alle tegnere lærer seg den teknikken. Du ser også i tegneserier som M eller Pondus at tegneren av og til etterligner stilen til Lise i Nemi, eller Frode Øverli aper etter Mads Eriksen når han tegner M-figurer, og det ser helt likt ut. Ingen lærer seg å bli billedkunstner ved å lese et "how-to-paint-landscapes" dokument heller. Tar lang tid å kunne lage fotorealistiske malerier. Endret 22. april 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå