Gå til innhold

Hvordan tegner man Manga?

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk skaffet noen "How to draw manga.pdf" filer idag, og tenkte jeg skulle prøve meg litt. Jeg prøvde med Kulepenn, og driten så ikke ut xD Jeg har ganske dårlig motorikk(et syndrom jeg har m.m" og det var værre enn jeg tenkte, er det mulig og tegne Manga i et program? Jeg må ha det til skolen, fikk i oppgave og lage en liten Manga tegneserie :p Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nok bare lære deg å tegne :)

Kulepenn er vel ikke det beste, sånn btw. Skaff deg noen forskjellige blyanter (med forskjellig hardhet/bløthet) og finn deg en manga å tegne av fra. Så kan du jo prøve å lage en egen stripe, med folka fra mangaen du tegna av fra :) Så kan du prøve å tegne din egen manga ^_^

Anyways, lykke til =)

Lenke til kommentar

Ta deg en tur på Outland, eller bestill noen "How to draw manga-" bøker over Internett. Disse bøkene kan hjelpe deg veldig. Det finnes ikke noen snarvei eller program som kan hjelpe deg til og bli flink til å tegne - sånn helt uten videre. Det eneste som hjelper er øving, øving og atter øving.

Lenke til kommentar

Ingen lærer å tegne bare ved å bla i en bok. Du må øve, øve, øve og så øve enda mere for å faktisk kunne få frem det du ser for deg i hodet. Få hånden til å gjøre akkurat det du forestiller deg. Det krever mye trening. Hvis det eneste du har tegnet før er uproporsjonale hoder med snørr ut av nesa, vil ikke mangaen du lager se bra ut heller. Du mangler den teoretiske forståelsen, alle lengdeforholdene på menneskekroppen (at en arm er så og så lang ift en fot osv), derfor ser alt helt håpløst ut når du skal tegne en menneskekropp/hode. Jeg så en sketsj fra Lars Lauviks Eon der han viser alle målene på Tetra, alle kroppsdelene har et visst forhold mellom hverandre. F.eks. at en arm er 1/3 av lengden til en annen kroppsdel. Så bare bringer han det videre på de andre karakterene også, så ser de mye mere livaktige ut. Tror alle tegnere lærer seg den teknikken.

Du ser også i tegneserier som M eller Pondus at tegneren av og til etterligner stilen til Lise i Nemi, eller Frode Øverli aper etter Mads Eriksen når han tegner M-figurer, og det ser helt likt ut. Ingen lærer seg å bli billedkunstner ved å lese et "how-to-paint-landscapes" dokument heller. Tar lang tid å kunne lage fotorealistiske malerier.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...