Rescue me Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Klassen min starter med et prosjekt nå hvor vi skal ha om et tema i andre verdenskrig (f eks Tirpitz, Hitler, Pearl Harbor, Hiroshima osv.). Jeg og en kompis er på samme gruppe, men vi har litt problemer å finne ut hva vi skal ha om. Temaet må være veldig intressent og være lett å finne stoff om. Er det noen som har forslag? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 * Invasjonen av Norge, dag for dag, helt til "siste mann" reiste med båt til England. * Krigen i Nord-Afrika; hva skulle nå aksemaktene der å gjøre? * Knekking av koder; hvem kjente hvem sine koder, og hvilken betydning hadde det Det finnes bøker om alt dette, i tillegg til det man kan finne på internett. (Men de fleste lærere har vel mer sans for bøker osv. som kildemateriale - kanskje?) Lenke til kommentar
Gaur Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Klassen min starter med et prosjekt nå hvor vi skal ha om et tema i andre verdenskrig (f eks Tirpitz, Hitler, Pearl Harbor, Hiroshima osv.). Jeg og en kompis er på samme gruppe, men vi har litt problemer å finne ut hva vi skal ha om. Temaet må være veldig intressent og være lett å finne stoff om. Er det noen som har forslag? 8406120[/snapback] Vel vet ikke om det er interessant for dere men vi hadde om konsentrasjonsleirene, der vi også leste om alle de syke eksperimentene de utførte på folk, reine torturen. Eks. sy sammen to mennesker og se om de kan lage siamesiske tvillinger, bore hull i hue for å se hvor lenge de skreik osv. Tror det var noe av det de gjorde, tar jeg feil så er det bare å beklage, men det var det vi skreiv... Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 "Alt" som har med ww2 om er vel interesant nok det. Når det gjelder det å finne informasjon, har man kansjke hørt om en liten sak kalt google. Et emne som ww2 skulle det da finnes i overvelmende mengder informasjon om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 I 10. klasse hadde jeg om atombombene som traff Japan (Hiroshima og Nagasaki).. Syntes selv det var et veldig interesant tema. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 fikk 5+ på Historie prøven om WW2 Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Tungtvannsaksjonen er enkel å finne stoff om og ganske interessant Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) fikk 5+ på Historie prøven om WW2 8406345[/snapback] Trenger ikke å vite hva du fikk på en historie prøve om ww2. Det er helt OT. Endret 17. april 2007 av oblivion_-__ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå