Mr.Karlsen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei, Jeg bor i lillestrøm (mygghelvete) og skal si det begyner og bli varmt. På dagen står sola på en side av huset - så glir den over verandaen og så fra ca 17.30 og utover mot solnedgang er den på den siden av huset hvor jeg har rom. Har en liten balkong og et vindu på min side så det er ikke generelt problematisk for meg og lufte men det er ved 19.00 myggen vokner og rommet er på 30 grader. Hvis jeg lufter kommer det mygg in og vips så er nattesøvnen ødelagt. (PS: Ikke foreslå myggspray/myggspiral, bruker det allerede.) Tengte vi kunne redde sommeren til noen folk som har generelle problemer med et veldig varmt rom og begrensede luftemuligheter. Bare kom med forslag.... Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Visst faen, her er det også utrolig varmt. Har fått satt opp noen markiser utenfor alle vinduene, men hjelper langt fra nok. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Om myggen er et problem og du vil lufte ut varmen så dra å kjøp netting og borrelås, klistre dette rundt vinduet og du vil kunne lufte og holde myggen unna Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Har en liten slushmaskin på rommet da, kjøler ned litt da. Link Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg har vifte plassert 10 cm unna ansiktet mitt om natten. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hva med netting i vinduet? Da kommer ikke myggen igjennom. Du må selfølgelig ha en netting med veldig små hull... Ellers kan du ha en tykk lys rullegardin forran vinduet når sola skinner som verst(om du ikke er der hele dagen da.) Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Vil helst ikke det med myggnettingen. Dette er ikke bare for meg men for alle med varmeproblemet. bare fortell..... Lenke til kommentar
martbo Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Hva med det generelle Varmeproblemet? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hva med det generelle Varmeproblemet? 8406106[/snapback] Når du bruker myggnetting kan du jo ha vinduet åpent 24/7... nesten. Men om du vil ha det kaldt så kjøp aircondition (Om jeg stavet rett..) Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 I noen tilfeller så er det nesten umulig og lufte og aircondition er svindyrt (billigste er på ca 4000) Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Definer umulig, for i ditt tilfelle virker det som du ABSOLUTT ikke vil ha myggnetting. Selv om dette er det beste forslaget som har kommet hittill og kommer nok til å være det billigste. Myggnetting kan du få på rull og kan henges overalt, og kan også gjemmesbort... Hvis du er redd for merker ved oppsetting av nettet bruk dobbelsidigteip, eller mekk en ramme som passer til vinduet og sleng den under sengen når den ikke er i bruk... En annen løsning er vel å lufte deler av huset der hvor det ikke gjør noe om myggen kommer og så la varmen fra rommet ditt "dra" over dit. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg husker å ha sett en slags aircondition hos Expert, tror den koster rundt 800 kroner. Værdt å ta en titt på den selv om den kanskje ikke er en fulblods airconditioner, mulig den bare blåser luft gjennom.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Hos meg funker det flott med en insektlampe (insekt-zapper) fra biltema. Gikk fra å vokne som nålepute til å vokne med null myggstikk. Den henter i taket rett foran vinduet. Tror de koster 150,- hos Biltema. I tillegg har jeg en diger gulvstående vifte retta mot senga om natta. Edit: 139,- på Biltema. Endret 17. april 2007 av sedsberg Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Nå er myggproblemet løst, er det noen andre måter og kjøle ned rummet på? Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Dine inlegg er nedkjølt dyne, jeg snakker om rom og måter og kjøle seg ned på på en varm sommerdag. Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Huh? Hvis du snakker om Bodybuilder's post så mener han at via den posten han postet så kommer tråden i mine innlegg, og dermed kan han følge bedre med ... Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Huh? Hvis du snakker om Bodybuilder's post så mener han at via den posten han postet så kommer tråden i mine innlegg, og dermed kan han følge bedre med ... 8407920[/snapback] det var det som var meningen ja Lenke til kommentar
Campus Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 I en hybel jeg bodde på for noen år siden var det så dårlige muligheter til å tørke klær at jeg satte opp klessnorer over sengen. Jeg oppdaget etterhvert at det var litt kjølig å legge seg hvis jeg hadde hengt opp klær om ettermiddagen, så når det ble "hetebølge" (hermetegnene kommer av at dette var i Bergen) vasket jeg klær om kvelden, og hengte dem opp rett før jeg la meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå