Gå til innhold

Den ultimate hårvoks/hårgele-tråden :)

Anbefalte innlegg

For det første er det greit å fortelle om du har tynt eller tykt hår, noe som er særdeles viktig når det kommer til å få langt hår til å stå opp. Har du tykt hår er det ikke så vanskelig. Har du tynt hår er det en ganske vanskelig oppgave. En hard voks, f.eks. HH Simonsen Clay, eventuelt blandet med litt gelé og hårspray kan gjøre jobben. Gelé og hårspray øker sjansene for at håret ikke faller sammen.

For det andre vet jeg ikke hva du mener med at du ønsker å stå oppover. Tenker du på en rufsete frisyre eller hanekam?

For det tredje er det greit å nevne hva du har brukt som ikke har fungert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første er det greit å fortelle om du har tynt eller tykt hår, noe som er særdeles viktig når det kommer til å få langt hår til å stå opp. Har du tykt hår er det ikke så vanskelig. Har du tynt hår er det en ganske vanskelig oppgave. En hard voks, f.eks. HH Simonsen Clay, eventuelt blandet med litt gelé og hårspray kan gjøre jobben. Gelé og hårspray øker sjansene for at håret ikke faller sammen.

For det andre vet jeg ikke hva du mener med at du ønsker å stå oppover. Tenker du på en rufsete frisyre eller hanekam?

okay hvis man tar utgangspunktet i denne bildelinken:

http://www.google.no/imgres?q=tekken+5+paul&num=10&um=1&hl=no&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbnid=Es9Pvx04DwFOSM:&imgrefurl=http://www.planetrenders.net/Tekken-5---Paul-PSD2954.html&docid=eC2Grl-ZtlkWQM&imgurl=http://www.planetrenders.net/images/thumbs/tekken1-red.png&w=400&h=374&ei=9c-TUJb8FdOM4gTUz4CQDA&zoom=1&iact=hc&vpx=386&vpy=315&dur=728&hovh=217&hovw=232&tx=130&ty=165&sig=109435879801166651429&sqi=2&page=1&tbnh=140&tbnw=167&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,i:110

Jeg har ikke noe særlig peiling på tykt og tynt hår og den slags, så ja det burde jeg ha tenkt på. Jeg har ganske mye hår på manken min da mener jeg at det er tett med hårstrå, og jeg har blitt fortalt at jeg har tykt hår, så det eneste jeg trenger er noe som holder det oppe siden jeg går rundt med bandana for tiden. Men hvis jeg finner noe om tykt eller tynt hår skal jeg si ifra.

Det jeg har prøvd er en blå dax vokst, det minner meg mer om bryllkrem, jeg har prøvd define moulding clay , men den er ikke sterk nok, men noe jeg aldrig har prøvd siden jeg ikke kan så mye om det er å blande forskjellige fokser/sprayer/gele så det er kanskje noe jeg burde gjøre?

okay hvis man tar utgangspunktet i denne bildelinken:

http://www.google.no...ed=1t:429,i:110

Jeg har ikke noe særlig peiling på tykt og tynt hår og den slags, så ja det burde jeg ha tenkt på. Jeg har ganske mye hår på manken min da mener jeg at det er tett med hårstrå, og jeg har blitt fortalt at jeg har tykt hår, så det eneste jeg trenger er noe som holder det oppe siden jeg går rundt med bandana for tiden. Men hvis jeg finner noe om tykt eller tynt hår skal jeg si ifra.

Det jeg har prøvd er en blå dax vokst, det minner meg mer om bryllkrem, jeg har prøvd define moulding clay , men den er ikke sterk nok, men noe jeg aldrig har prøvd siden jeg ikke kan så mye om det er å blande forskjellige fokser/sprayer/gele så det er kanskje noe jeg burde gjøre?

jeg kunne også tenkt meg noe som holder håret til side fra ansiktet mitt, ikke nødvendigvis den frisyren paul fra tekken 5 har. for da får jeg litt variasjon :)
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Renati funker sikkert greit, tror du ikke? Ser ut som hårspray gjør susen.. Tror jeg kommer til å kjøre noe lignende nå desember. Litt hår på toppen og kort på sidene, litt kortere hår enn han i videoen.

Ellers står det at de kommer til å lage en video om Sergio Ramos sin hårfrisyre.. og den liker jeg veldig godt. Må kanskje vente med å klippe meg til den videoen kommer. :wee:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hvordan får jeg til denne hårsveisen? Har forresten mørkt brunt tynt hår. Og vet noen hva slags Clay jeg burde bruke? greiest med clay siden det ikke er like stivt og kan restyles? og selvføleglig hvor i norge får jeg tak i dette? :)

mqdefault.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sebastian sin Craft Clay er ikke så god, imo. Frisøren sa at produktet skulle ha god hold, og spesielt til tykt hår. I tillegg så er den skikkelig fettete og lukter ille.

Litt dyr, men linken lagres hvis jeg trenger den.

Synes imidlertid at den så litt for lite stiv ut.

Kjøp på ebay, de koster ca. $8 for 80g-bokser. Og Gatsby har mange forskjellige type hårvoks/gele til forskjellige hårtyper.

Lenke til kommentar

Tips til "kule" frisyrer for en kar med blondt, jævlig tjukt hår?

Har alltid brukt å ha "stort" hår, dvs bustete med sleiken fremme, dette har jeg da hatt siden typ 2006.. :p

Slik som dette:

121scw6.jpg

Er rett og slett lei av frisyren, men det er den eneste frisyren jeg er flink til.

Om noen lurer bruker jeg Renati Rock Hard hårvoks samt gul Got2b hårspray på nesten helt tørt hår for å fikse denne frisyren.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Ser ikke ut som det er noe særlig aktivitet her lengre, men lurer på om noen har prøvd "Renati Identity Rock Solid" før? Er svært bra priser på Blush om dagen. Denne hårvoksen går for 42,- boksen, så tenkte å handle noen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...