Gå til innhold

Den ultimate hårvoks/hårgele-tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om de blir for dyre, men HH Simonsen Mud Wax og American Crew Fiber er to personlige favoritter. Førstnevnte gir mer enn bra nok hold for min del. Fiber gir ikke like bra hold, men det er omtrent umulig å se at du har den i håret, gir nærmest ikke fra seg noe glans i det hele tatt.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Prøver igjen jeg da... ;)

Noen som har erfaring med å kjøpe hårvoks/produkter på internett og dermed hvilke sider som er bra?

Produktet jeg tenker å skaffe meg er hårvoksen "Fudge Matte Hed Extra 85 g". Har funnet ut at den funker bra for meg + at den lukter SYKT godt (tropiske frukter). Kjøpte den hos en frisør tidligere men de siste to gangene jeg har vært der har jeg ikke sett den lengre så derfor må jeg kanskje bestille da..

bland_selv_fudge_matte_hed_stor.png

Den til høyre, "Extra". Den til venstre er forgjengeren..

For eksempel danske "billigvoks.dk"

- http://www.billigvoks.dk/fudge/fudge_matte_hed_extra_85_ml.-4331.html (Pris 118,00 DKK).

- http://www.billigvoks.dk/default.asp?id=1500&Catalogue_Action=Show_item&Product_id=1646 (3x til Pris 264,00 DKK).

Eller norske "blivakker.no"

- http://www.blivakker.no/product/fudge/harpleie/styling/2/FUD0070/fudge-matte-hed-extra-85g

Eller annen side?

Hvilken side er best tro? Kom over noen random klager mtp "blivakker" når jeg søkte men vet ikke. Har sett gjennom denne tråden litt og ser at flere av dere sier den danske tho.. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser etter en voks som ikke gjør håret så forferdelig stivt, og ikke så "voksete" hvis noen skjønner hva jeg mener. Litt mere naturlig look, men fortsatt med litt hold i hadde vært midt i blinken.

*bilde*

Det ser mest ut som en matboks, men jeg tipper du er seriøs i forslaget ditt. :) Link til hvor man kan kjøpe, evt. utdype hva som er bra med den?

Lenke til kommentar

Har veldig lik sveis som Ryan Gosling på dette bildet, og trenger noen tips til voks for å få til noe lignene.

Håret mitt er tynt og ganske stritt, så trenger noe som holder det litt nede på sidene, samtidig som det ikke blir altfor matt, men heller litt mer "fuktig" som på bildet. Har brukt KMS paste en stund, men opplever at det blir ganske tørt utover dagen.

Noen tips?

ryan-gosling-crazy-stupid-love-stills-31.jpg

Endret av depeche
Lenke til kommentar

Hei! Er ny her, men håper noen kan hjelpe meg litt.

Har siste to årene nesten kun brukt Define Moulding Clay (den med rød farge som Kjellingen reklamerer for), men tenker å se om jeg kan finne en som passer mitt hår bedre.

Jeg synes DMC blir best etter å ha hatt den i en god stund. Typisk liker jeg hvordan håret mitt oppfører seg dagen etter jeg har tatt voks i, gjerne med 8 timer på puten også, det godgjør voksen virkelig! Liker ikke hvor stivt håret blir når voksen er "ny", den blir i tillegg klissete og hårstråene er vanskelig å bøye. Etter en god stund i håret (og gjerne en god del av den avsatt på puten) kan jeg ta i det uten å få "superlim" på hendene, hårstrøene bøyes lett og det er mye mykere å ta i (ikke faste, stive former). Holden forsvinner litt, dog, men ikke så mye at det utgjør noe spesielt problem da jeg uansett kan rette på det innimellom uten å bli kjempeklissete på hendene.

Har prøvd å påføre voksen i alt fra vått, mellomvått til tørt hår, og har ved et par få anledninger blitt fornøyd med resultatet fra starten av, men dette vil jeg regne som bingo da 5 minutter fra eller til utgjør store forskjeller (for vått og alt holdet forsvinner, kunne like gjerne gått uten voks - for tørt og overnevnte problem inntreffer)

Desperat etter søken på hjelp - håper noen har noen tips til andre produkter jeg kan prøve! Pris spiller forsåvidt ikke noen rolle, men billigst mulig er alltid greit!

Lenke til kommentar

Vil tipse om en ny genial voks helt uten syntetiske stoffer - helt på høyde med Renati! Less is More Honeywax er desidert den beste voksen jeg har prøvd. Dessuten er den mild og bra for hud/hodebunn.

Flere som har prøvd denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...