Gå til innhold

Den ultimate hårvoks/hårgele-tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mor er frisør, så får prøve mye rart!

Jeg bruker mest:

Define: Clay(?)

Renati

og ID.

Jeg har relativt kort hår, og liker å ha håret rett opp eller veldig synkronisk (altså rett, ikke til en av sidene osv)

Jeg vil si at det er litt dårlig hold i ID sin, men den er enklere å forme av en eller annen grunn.

Define sin Clay, lukter godt(som er irrelevant), og har et greit hold. Saken her er at det er relativt vanskelig å forme. Synes jeg.

Renati er sånn midt i mellom..

Noen ganger har jeg måttet trå til å blande gelè med voksen(som blir grått hår av og til) for å forme slik jeg vil ha. Deretter er det på med sånn hold-spray etterpå!

Men er det noen som er bedre enn disse? Gjerne mindre kjente merker er også akseptabelt! Gelè er også akseptabelt bare det har hold!

Lenke til kommentar

Noen som har et forslag til en hårspray som får frisyren til å holde gjennom hele dagen (helst uten lukt eller med svak men god lukt), men uten å få det til å se ut som om du har hatt gele/lakk i håret? Glanset og 'sprøtt' (når du tar på det) er bare ekkelt.

Noen?

Deretter er det på med sånn hold-spray etterpå!

Som f.eks?

Har den lukt?

Gir den god hold?

d:fi tror jeg er den dårligste voksen jeg noensinne har prøvd.

Toyota tror jeg er den dårligste bilen jeg noensinne har prøvd.

Du kan ikke si at D:fi er en dårlig voks, det finnes mange typer D:fi.

Lenke til kommentar

d:fi tror jeg er den dårligste voksen jeg noensinne har prøvd.

Toyota tror jeg er den dårligste bilen jeg noensinne har prøvd.

Du kan ikke si at D:fi er en dårlig voks, det finnes mange typer D:fi.

Beklager at jeg ikke var mer spesifikk, men den med lyseblå/blå lokk.

Lenke til kommentar

Som f.eks?

Har den lukt?

Gir den god hold?

Lo'real (6)Strong til gelè(som jeg ikke husket navnet på), og sprayen er "Brocato Power Fix". (Får slim i halsne om jeg puster etter å ha sprayet med den, så burde ha godt hold.)

Til dere som mener at diverse vokser ødelegger håret, har dere prøvd "Dax"? :p hehe

Lenke til kommentar

Som f.eks?

Har den lukt?

Gir den god hold?

Lo'real (6)Strong til gelè(som jeg ikke husket navnet på), og sprayen er "Brocato Power Fix". (Får slim i halsne om jeg puster etter å ha sprayet med den, så burde ha godt hold.)

Hæ? Det var et litt uklart svar, synes jeg..

Jeg bruker en blanding av ID grått lokk, og joico pliable paste, og frisyren er helt perfekt om morningen, men holder ikke hele dagen.

Lo'real (6), mente du at dette er en spray med hold til gele?

"Og sprayen er brocato power fix", mente du her at dette er sprayen? Hva er da Lo'real?

Jeg skjønte ingenting av det..

Lenke til kommentar

Du har jo to åpenbare muligheter: Gelé og spray. Å blande inn litt gelé i brylkremen og deretter avslutte med et lett lag med spray (bare for å holde det litt på plass til det tørker og blir mer solid) kan muligens fungere, men du må nok eksperimentere litt.

Edit: Ser jeg misforsto deg litt her.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Er ikke så aktiv mer desverre, så tok litt tid før jeg fikk svart.

Den gir veldig godt hold, iallefall i mitt hår. Lukten derimot er annerledes, sprayen lukter "sterkt", og som sagt får jeg slim i halsen om jeg puster inn der jeg sprayer. (hehe.)

Hmm.. Problemet er at jeg ikke vil ha sånn lakk-sterk lukt i håret, og jeg vil ikke ha så bra hold som jeg får av gele + vann. Det er bare ekkelt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ganske tynt hår og de fleste vokser ser derfor våt ut når jeg har dem i håret. Prøver å finne vokser som ikke ser så våt ut og som i tillegg har sterk hold. Vil helst at voksen skal gjøre at håret ser tørt ut.

Har ca. 4-6 cm lengde og har håret rett opp, så må ha et produkt som holder godt.

Har prøvd Renati Strong hold, Renati Mud Wax og American Crew Fiber. Sistnevnte er den beste, men folk klager på at den lukter sitron/myggspray..

Nå er jeg på utkikk etter noen nye vokser og har derfor funnet frem noen produkter.

Har dere prøvd noen av disse?

ID HAIR Titanium:

id_hair_extreme_titanium_big.png

Renati Rock Hard:

terence_renati_rock_hard_star_stor.png

Fudge Matte Hed og Fudge Matte Hed Extra:

bland_selv_fudge_matte_hed_stor.png

Osmo Essence clay wax:

osmo_clay_2011_stor.png

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Noen som har erfaring med å kjøpe hårvoks/produkter på internett og dermed hvilke sider som er bra?

Produktet jeg tenker å skaffe meg er hårvoksen "Fudge Matte Hed Extra 85 g". Har funnet ut at den funker bra for meg + at den lukter SYKT godt (tropiske frukter). Kjøpte den hos en frisør tidligere men de siste to gangene jeg har vært der har jeg ikke sett den lengre så derfor må jeg kanskje bestille da..

bland_selv_fudge_matte_hed_stor.png

Den til høyre, "Extra". Den til venstre er forgjengeren..

For eksempel danske "billigvoks.dk"

- http://www.billigvoks.dk/fudge/fudge_matte_hed_extra_85_ml.-4331.html (Pris 118,00 DKK).

- http://www.billigvoks.dk/default.asp?id=1500&Catalogue_Action=Show_item&Product_id=1646 (3x til Pris 264,00 DKK).

Eller norske "blivakker.no"

- http://www.blivakker.no/product/fudge/harpleie/styling/2/FUD0070/fudge-matte-hed-extra-85g

Eller annen side?

Hvilken side er best tro? Kom over noen random klager mtp "blivakker" når jeg søkte men vet ikke. Har sett gjennom denne tråden litt og ser at flere av dere sier den danske tho.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...