lur4d Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hva anbefaler du av Sebastian da? Må innrømme at jeg likte Redken 20 såppass godt at jeg tror jeg holder meg til den, men kan jo kjøpe å teste. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Hårvoks, ja.. Har brukt renati i altfor lang tid føler jeg. Ikke er den noe god heller. Har EKSTREMT tynt hår, og veldig lyst. 3 cm ca. Voks får det veldig fort til å se fett ut, men må brukes. Tips? Om du har tynt hår kan du bruke nærmest hva det skal være om du ikke vil ha hanekam. Viktigste er at det gir litt fylde uten å tynge, og at det ikke etterlater rester. Siden du nå har kort hår, vil jeg anbefale noe fra sexy hair, nærmere bestemt short sexy hair: http://www.beautybay.com/haircare/sexyhair/shortrockedoutpliablemoldingclay/ *Og ja, kjøp alt av slike produkter fra utlandet, alltid. Da kan du gjøre et bomkjøp uten å skalle hodet i veggen av frustrasjon av å ha kastet bort 200 kroner* De har også et produkt som heter "Frenzy" som jeg har brukt sjøl med stort hell, men jeg vil ikke anbefale deg den da resultatet antakelig blir noen hakk for tungt og stivt for deg. NB NB: De andre voksene du får fra short sexy hair er stort sett verdiløse for kort hår, så vær nøye og ikke kjøp noe fra "en boks som ligner". Jeg er klar over ironien. Hva anbefaler du av Sebastian da? Må innrømme at jeg likte Redken 20 såppass godt at jeg tror jeg holder meg til den, men kan jo kjøpe å teste. Hvilket hår har du? På krukkevoksfronten hos sebastian er det mye matt finish, og du må over på flytende for å få "halvblankt" resultat. Men krukkevoksen til sebastian har også den uhørte karakteristikken at det faktisk går an å ta noen som bruker den i håret uten at man blir nødt til å vaske hendene etterpå, så om du har mellomkort hår og du klarer deg med noe mindre hold enn det du bruker nå, er craft clay veien å gå. Litt lengre hår enn det, så er det moulding mud som gjelder. Bare ikke bruk håndflatene når du fordeler den, bruk fingerspissene og dra oppover til små spikes som du SÅ flater ut til ønsket frisyre. Styling i hele håret, jatakk. Endret 30. august 2011 av Lilac1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Søppel, som alt annet du finner i butikken. Fortell meg din hårtype, og jeg kan finne et produkt som passer. Hva slags frisyre, matt eller skal det se stylet ut? En blanding. Litt matt og litt stylet, men mer stylet enn matt. Bilde av hva jeg mener: Endret 30. august 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Om du har tynt hår kan du bruke nærmest hva det skal være om du ikke vil ha hanekam. Viktigste er at det gir litt fylde uten å tynge, og at det ikke etterlater rester. Siden du nå har kort hår, vil jeg anbefale noe fra sexy hair, nærmere bestemt short sexy hair: http://www.beautybay.com/haircare/sexyhair/shortrockedoutpliablemoldingclay/ *Og ja, kjøp alt av slike produkter fra utlandet, alltid. Da kan du gjøre et bomkjøp uten å skalle hodet i veggen av frustrasjon av å ha kastet bort 200 kroner* De har også et produkt som heter "Frenzy" som jeg har brukt sjøl med stort hell, men jeg vil ikke anbefale deg den da resultatet antakelig blir noen hakk for tungt og stivt for deg. NB NB: De andre voksene du får fra short sexy hair er stort sett verdiløse for kort hår, så vær nøye og ikke kjøp noe fra "en boks som ligner". Jeg er klar over ironien. Hvordan er disse i forholden til renati? Takk for godt svar! Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hårvoks, ja.. Har brukt renati i altfor lang tid føler jeg. Ikke er den noe god heller. Har EKSTREMT tynt hår, og veldig lyst. 3 cm ca. Voks får det veldig fort til å se fett ut, men må brukes. Tips? Om du har tynt hår kan du bruke nærmest hva det skal være om du ikke vil ha hanekam. Viktigste er at det gir litt fylde uten å tynge, og at det ikke etterlater rester. Siden du nå har kort hår, vil jeg anbefale noe fra sexy hair, nærmere bestemt short sexy hair: http://www.beautybay.com/haircare/sexyhair/shortrockedoutpliablemoldingclay/ Det vil jeg påstå er fullstendig feil. Om du har tynt hår er det fort gjort at voksen gjør slik at hårstråene viker fra hverandre. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal uttrykke meg, men du kan fort se rett gjennom håret når hårstråene blir samlet i mindre buster. Jeg klarer ikke å forklare bedre. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Hvordan er disse i forholden til renati? Takk for godt svar! Hvilken renati? Det vil jeg påstå er fullstendig feil. Om du har tynt hår er det fort gjort at voksen gjør slik at hårstråene viker fra hverandre. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal uttrykke meg, men du kan fort se rett gjennom håret når hårstråene blir samlet i mindre buster. Jeg klarer ikke å forklare bedre. Separasjon er en ønsket effekt om du skal ha frisyre, og ikke bare rufse det til imho. Dessuten er det ikke en voks i verden som hjelper deg om du bruker for mye på ett område/ikke VASKER håret før du har produkt i. Men jeg kan korrigere meg selv: Har du tynt hår, ikke bruk remaprodukter, noen form for gelé, eller noe med crazy extra ultra hold. Ikke akkurat det vanskeligste i verden. En blanding. Litt matt og litt stylet, men mer stylet enn matt. Bilde av hva jeg mener: Hm, vrien lengde uten å ha erfaring med akkurat ditt hår. Jeg ville prøvd denne, selv om den koster litt: http://www.blivakker.no/product/joico/design/Joi0081/joico-design-pliable-paste-100ml- Selv har jeg stritt og tykt hår, og hadde stor suksess med den pasten da jeg hadde den lengden. Selv om den nesten er flytende, er den råsterk, så det holder med et trykk på pumpen. Endret 30. august 2011 av Lilac1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hm, vrien lengde uten å ha erfaring med akkurat ditt hår. Jeg ville prøvd denne, selv om den koster litt: http://www.blivakker.no/product/joico/design/Joi0081/joico-design-pliable-paste-100ml- Selv har jeg stritt og tykt hår, og hadde stor suksess med den pasten da jeg hadde den lengden. Selv om den nesten er flytende, er den råsterk, så det holder med et trykk på pumpen. Mnjaa.. Vet ikke helt om jeg har lyst å bruke nær 200 kroner på noe jeg ikke er sikker på funker. Skulle gjerne fått testet den hos frisør, men de hadde ikke den hos mine nærmeste frisører. Så får ta det neste gang jeg er i byen. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Nja, du forstår åpenbart ikke hva jeg mener med separering, men det er greit nok. Endret 30. august 2011 av Jostein K. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Mnjaa.. Vet ikke helt om jeg har lyst å bruke nær 200 kroner på noe jeg ikke er sikker på funker. Skulle gjerne fått testet den hos frisør, men de hadde ikke den hos mine nærmeste frisører. Så får ta det neste gang jeg er i byen. Bare husk at frisører er veldig glade i å selge, så ikke fall for "nei den er ikke noe god, prøv DENNE". Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 sliter med håret. regner med at dette er plassen å spørre. har litt langt hår panneluggen ligger akk på øyebrynene, og håret ved ørene ca på øreflippen. det jeg ønsker å oppnå er litt volum å litt beach aktig om dere skjønner takker for alle svar Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 sliter med håret. regner med at dette er plassen å spørre. har litt langt hår panneluggen ligger akk på øyebrynene, og håret ved ørene ca på øreflippen. det jeg ønsker å oppnå er litt volum å litt beach aktig om dere skjønner takker for alle svar "Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår" Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 sliter med håret. regner med at dette er plassen å spørre. har litt langt hår panneluggen ligger akk på øyebrynene, og håret ved ørene ca på øreflippen. det jeg ønsker å oppnå er litt volum å litt beach aktig om dere skjønner takker for alle svar "Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår" åjaaa, takk skal du ha:) Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Har noen tips til stylingprodukter når man skal ha slikt hår? Jeg vil gjerne ha en matt finish Endret 30. august 2011 av stizzen Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Har noen tips til bruk av stylingprodukter når man skal ha slikt hår? Jeg vil gjerne ha en matt finish Om du har tykt hår, vil jeg fortsatt anbefale joicoen på blivakker.no nevnt lengre opp. Den blir ikke helt matt, dog. Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Oisann, glemte visst en viktig detalj der: jeg har ikke så veldig tykt hår Frisøren min har lagd liknende sveis på meg, så jeg vet det går, men det var med wet look. Takk for svar Endret 30. august 2011 av stizzen Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 H.H Simonsen Clay er meget god. De kommer snart med en ny versjon, "ekstremt" versjon av Mud (kan hende den allerede har kommet) også, og den er særdeles god. Forskjellen på Clay og Mud er at Clay har mer hold enn Mud. Mud er derimot med paste-aktig. Clay er ganske hard og tørr, så om du velger å bruke den ville jeg kanskje brukt olje også, dersom du ikke har oljete hår. Selv bruker jeg denne, til tross for at jeg ikke har farget håret. Olje hjelper spesielt godt om man ønsker en sunn look på håret. Begge voksene har for øvrig matt finish, men det du trenger å vite står i linkene. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Oisann, glemte visst en viktig detalj der: jeg har ikke så veldig tykt hår Frisøren min har lagd liknende sveis på meg, så jeg vet det går, men det var med wet look. Takk for svar Da er vi på sebastian igjen, tror jeg. Eksempel på noe du har prøvd tidligere som har fungert bra? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) To nye på vei fra Keune: Man og Kevin Murphy. (Nå har jeg vel prøvd ca 150 salongprodukter de siste åtte årene, uten å ha funnet noe som er helt perfekt) Endret 4. september 2011 av Lilac1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg ville prøvd denne, selv om den koster litt: http://www.blivakker.no/product/joico/design/Joi0081/joico-design-pliable-paste-100ml- Selv har jeg stritt og tykt hår, og hadde stor suksess med den pasten da jeg hadde den lengden. Selv om den nesten er flytende, er den råsterk, så det holder med et trykk på pumpen. Bullshit. Den hadde elendig hold til mitt hår. Jeg har langt, tykt, og tungt hår, og denne virket dårlig. Noen som har et forslag til en hårspray som får frisyren til å holde gjennom hele dagen (helst uten lukt eller med svak men god lukt), men uten å få det til å se ut som om du har hatt gele/lakk i håret? Glanset og 'sprøtt' (når du tar på det) er bare ekkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå