Gå til innhold

Den ultimate hårvoks/hårgele-tråden :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Drittvoks.

Er jo bare voks utvannet med gelé, den sitter altfor godt i håret, lukter ikke noe digg og er vanskelig å få ut. Tviler på at den er noe særlig bra for håret, uten å kunne komme med noen kilder på det.

 

Bruker den kun når jeg skal få litt stritt hår, siden jeg har krøller. Funker veldig bra til det. Veldig bra hold også. Til vanlig bruker jeg enten Renati eller ID.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil bare begynne med å si at jeg er DRITA lei av Renati ;)

 

Men til spørsmålet:

 

Har veldig tjukt hår og har lyst på Rocka'billie sleiken.. men må spare hår, fordi det ikke er langt nok. Vil legge håret bakover

 

derfor spør jeg: Hva vil dere anbefale Layrite, Murrays eller Brylkrem?

 

 

Å ja, vet noen sånn ca. hvor mye håret til en 14-år gammel gutt vokser? 2 cm i måneden?

Endret av DeSyvDverger
Lenke til kommentar

Håhå, endelig en som skal ha skikkelig sveis :wee:

 

Selv har jeg ganske tjukt hår, og har brukt en hel del forskjellige typer med hårprodukter for å holde sleiken oppe. Blant annet Layrite, Murrays, Dax og litt andre saker, og forskjellen mellom voksene går mellom de som vaskes ut lett, og de som ikke gjør det. Layrite er grei, for den holder veldig godt, den vaskes ut veldig lett og den lukter grusomt godt. Derimot så stivner den, så du får nesten bare ett forsøk til å få til sveisen. Derimot vil sveisen holde hele dagen hvis du får det til skikkelig på første forsøk, og topper med litt hårspray.

 

Når det kommer til de andre typene med produkter så er disse grusomt vanskelige å vaske ut. Første gangen endte jeg opp med å forsøke å kamme ut voksen etter at jeg hadde dynket håret i olivenolje, før jeg gikk løs på det med zalo og grønnsåpe. Anbefales ikke. Greia med produkter som Dax, Murrays og lignende er at de skal være i håret over litt lenger tid enn til neste morgen. Hvis du derimot MÅ ha ut voksen før f.eks. en frisørtime, så funker det hvertfall for meg å bruke en hel del billig balsam i tørt hår, så vaske ut og gjenta til håret nesten er rent. Så venter du til neste dag før du gjentar prosedyren. Husk at hvis du har en feit voks som nevnt over, så du ha en kam i lomma til enhver tid, og husk hvor speilene er rundt omkring der du er, om det er skole, jobb eller lignende.

 

Selv har jeg bare forsøkt den svarte bievoksen fra Murray's som jeg kjøpte fra Angel's Speed Equipment, og den funker veldig godt, og håret blir en anelse mørkere av den. Hvis lommeboka derimot bestemmer, så funker jo Dax veldig godt til sleiken. Hvis du vil ha den absolutt sterkeste holden kan du forsøke Cock Grease XX, men den er nesten som stearin, og må varmes opp før bruk.

 

Men det viktigste hvis du vil ha rockabilly-sleik er et godt utgangspunkt. Du bør ha en lugg som hvertfall er fem centimeter, men helst lenger. Kortere på siden, og ideelt sett bør du ha ducktailen bak, men dette skjønner de fleste frisører seg ikke på ;)

 

Håper det hjalp! Lykke til med sleiken. :cool:

Lenke til kommentar

Synes den voksn man får fra daglivarebutikken lukter lite godt og har dårlig utholdenhet og er generelt svake. Liker ID Hair best den er som Renati lett å håndtere, men fordelen med ID Hair er at den er langt billigere og parfymen holder også lengre enn Renati. De lukter ca. det samma. Mange som gir meg komplimenter for at håret mitt lukter godt :)

Endret av Lube
Lenke til kommentar
Drittvoks.

Er jo bare voks utvannet med gelé, den sitter altfor godt i håret, lukter ikke noe digg og er vanskelig å få ut. Tviler på at den er noe særlig bra for håret, uten å kunne komme med noen kilder på det.

Da er det noe galt med ditt hår, siden den går ut med en gang på meg, det er nesten på en måte "shampoo" i den siden den går ut med en gang.

Lenke til kommentar

Trenger tips til ny voks. Har sinnsykt stivt og tykt hår (asiatiskhår), relativt kort (5-10cm). Jeg har brukt Renati med sort lokk (strong hold?) i lang tid, men tenkte jeg skulle prøve noe nytt. Jeg liker holden til Renai og er ute etter noe tilsvarende.

 

-Hvordan er American Crew (type blå) og Gatsby produktene sammenliknet med Renati?

Gatsby produktene virker "flytende" i konsistensen (youtube) sammenliknet med Renati produktene, stemmer dette?

 

Tidligere i tråden nevnes det at Crude Clay er den ultimat voksen, men den blir litt for stiv i pris for min del.

 

Setter stor pris på svar :_)

 

edit: skrivefeil

Endret av Tanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...