Gå til innhold

Den ultimate hårvoks/hårgele-tråden :)


Anbefalte innlegg

Har kjøpt inn 3 forskjellige voks-boksar frå beautybay, og tenkte eg skulle dele meiningane mine her.

 

Sebastian Craft Clay: Hm, vanskelig å seie, men holdt ikkje til forventningane og prisen. Fungerte ikkje særlig på håret mitt, og det blei 'fettete'. Ser ut til å holde lenge, og kan tukle med håret ein god del før effekten minkar. (prøvd på både halvlangt og kort hår[er nyklipt..])

D:FI (ehm.. med grønt lokk): Sterkt hold som berre juling. (prøvd på halvlangt hår) Kan tukle med håret ein del sjølv etter å hatt på moped-hjelm. (småsjeldent i mitt tilfelle)

American Crew Matte: Uprøvd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et par spørsmål, altså..

 

Hvilken virkning har minus grader på hår med voks i? Bor selv i Alta, og her er det jo nesten minusgrader året rundt, så jeg lurer på om det har noen spesiell innvirkning på håret.

Og hva er forskjellen på å ta voks i tørt hår, og vått hår?

 

Og hvilken voks funker best for å få spisse hårtupper? Har ikke så veldig langt hår, luggen når nesten til øyenbryna, og håret på sia går ned til øra, uten å dekke det. Nakkehåret mitt går helt ned til hvor halsen starter, og håret er hverken spesielt tynt eller tykt.

 

Bruker selv Renati Stronghold. Men hårtuppene blir bare flisete etter en liten stund, . Noen spesiell voks som bør brukes for å få til 'spisse' hårtupper, som holder seg lenge?

 

Funderer på om problemet med de flisete hårtuppene er at jeg går ut i minusgrader en halvtime etter at jeg har 'vokset' håret. For hårtuppene er spisse nok så lenge jeg er innendørs.

 

Noen andre som har erfaring med dette? Veit at jeg er dårlig på det der med beskrivelse, og jeg er ganske grønn innenfor dette området. Takker for svar :)

Endret av Montseur
Lenke til kommentar

Nokon som har forslag til ein bra vox med veldig god hold, som og kan formast bra etter å ha hatt på hjelm? Har halvlangt hår, ikkje så veldig tjukt. Prøvd Renati paste og stronghold, samt Gatsby Ultra hard. Syns gatsbyen var best, men ikkje bra nok. Noken som og har ein bra metode for å få fordelt voksen jevnt i håret? det blir liksom mykje meir noken plassar, og det legger seg på ein måte bare på toppen. Syns og f.eks renati strong hold får håret til å sjå meir fettete ut.

Endret av Ninja-Fisk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

I come with an challenge too you guys:

 

Det har seg sånn at jeg gjerne vil style håret mitt, men har gitt opp ved flere tilfeller! Jeg har veldig mye hår, og det er veldig tungt også... Det funker ikke med voks som jeg har prøvd da jeg har kort hår en gang, så jeg må ha gått for gelè noe jeg føler blir veldig nittitalls :( Så da lurer jeg på om dere har tips til voks for tungt og mye hår?

Lenke til kommentar
I come with an challenge too you guys:

 

Det har seg sånn at jeg gjerne vil style håret mitt, men har gitt opp ved flere tilfeller! Jeg har veldig mye hår, og det er veldig tungt også... Det funker ikke med voks som jeg har prøvd da jeg har kort hår en gang, så jeg må ha gått for gelè noe jeg føler blir veldig nittitalls :( Så da lurer jeg på om dere har tips til voks for tungt og mye hår?

Dette er enkelt;

Steg 1. Bestill time hos din faste frisør.

Steg 2. Be henne tynne ut håret og korte det ned til passende lengde.

Steg 3. Be henne anbefale en voks til deg.

Lenke til kommentar
I come with an challenge too you guys:

 

Det har seg sånn at jeg gjerne vil style håret mitt, men har gitt opp ved flere tilfeller! Jeg har veldig mye hår, og det er veldig tungt også... Det funker ikke med voks som jeg har prøvd da jeg har kort hår en gang, så jeg må ha gått for gelè noe jeg føler blir veldig nittitalls :( Så da lurer jeg på om dere har tips til voks for tungt og mye hår?

 

heisann! jeg har også tjukt å tungt hår, og har før nå også ikke funnet noe særlig effekt i noe hår-stash..

 

men denne < Define Men Moulding Clay < kjøpt på Rema 1000, fungerer knall for meg hvertfall, også er den relativt billig også! test den ut hvertfall! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...