Gå til innhold

Den ultimate hårvoks/hårgele-tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funnet en god løsning for de som liker å bruke Renati Strong Hold, men som også har litt langt hår!

Når du kommer ut av dusjen tørker du håret så mye du kan med et håndkle. Når dette er gjort tar du litt voks i håret, ikke for mye.. Da blir håret bare tungt.. Når håret har lufttørket seg, tar du voks igjen der du fikser det sånn du vil ha det..

Også er det bare å kjøre på med hårdspray, helst en som er sterk ;)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt hårspray, men bare voks (nå for tiden H&M GelWax).

Hva er det hairspray gjør som ikke voks gjør? :p

Imo syns jeg at H&M sin GelWax er en av de som topper hårvoks lista, og prisen er jo så imøtekommende i tillegg.

Lenke til kommentar

Er ikke sånn at det fungerer for alle.. Men hårsprayen gjør jo sånn at håret "stivner". Håret mitt er ganske langt, når jeg bruker Strong Hold så legger håret seg rett ned, men når jeg tar hårspray i det så holder det i hvert fall lengre ;)

Lenke til kommentar

Min American Crew (Grønn etikett på toppen) gikk rett i søpla her om dagen. Hadde ikke brukt opp halve en gang. Den gjorde ikke håret mitt som jeg ville ha det.

Jeg liker det litt bustete, men det bare falt ned. Ville jeg ha det bustete, måtte jeg bruke så mye at håret mitt så kjempe fett og ekkelt ut.

Og etter noen ukers bruk fikk jeg plutselig masse flass i håret, så jeg måtte kjøpe meg en flass shampoo.

Jeg vet at det var den American Crew hår voksen som gjorde at jeg fikk flass.

For jeg har brukt den vanlige shampooen jeg pleier og bruke lenge uten at jeg får flass.

Så jeg gikk til innkjøp av 'Renati Rock Hard'. Den passer meg perfekt. Og den gjør ikke så jeg får flass.

Endret av Kristian94
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om en voks som ikke gjør håret fett? Har prøvd mange forskjellige, men ender som oftest opp med ganske fett hår, så jeg bruker ikke voks nå for tiden, og det funker det, men jeg har så lite "kontroll" på håret.

Så det jeg leter etter er en voks/gele som ikke er synlig i håret, og som ikke trenger å være særlig sterk. Noen som vet om noe slikt?

Lenke til kommentar

Når jeg hadde hår til haka så brukte jeg enten E&G Mud Clay, nøyaktig samme som den til ID, eller en paste fra et merke som het "Menz". Begge disse fungerte strålende i mitt tjukke hår, og de gjorde ikke håret glansfullt.

Pomaden jeg bruker nå vil jeg anbefale. Holder som lim, og vaskes ut i varmt vann. Layrite Super Hold Pomade heter den, og selv om det er vanskelig å først fikse sveisen siden pomaden er så tjukk, så holder den hele dagen hvis det ikke regner.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd den nye define wax'en?

Den gamle var jo rett og slett ett helvette, tok den i og håret ble fettete og såg ikke ut som det hadde blitt vasket før..

Har ikke prøvd den. Men har ikke tenkt til det heller siden den gamle var akkurat som stearin. Det VAR stearin.. Et helvete å få vasket ut av håret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...