Gå til innhold

Den ultimate hårvoks/hårgele-tråden :)

Anbefalte innlegg

Har nå testet en del produkter fra både Fudge og Renati. Har endet opp med Fudge Hair Shaper og Renati Extreme Hair Play etter en del testing. Begge passer utmerket til mitt korte hår (3-4 cm). Vil oppsummere slik:

Fudge Hair Shaper

+ God lukt

+ God hold

- Fettete

- Holder "bare" en dag

Renati Extreme Hair Play

+ God hold

+ Ikke fettete som Fudge

+ Holder mer enn en dag

- Lukten

Hadde Renati gjort noe med lukten hadde jeg vært strålende fonøyd. Skjønner ikke at noen kan like den, men ellers er selve produktet genialt. Pga av god lukt beholder jeg Fudgen.

Kan du beskrive lukten? Det er viktig for meg. Lukten sier også gjerne mye om hva den er lagd av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,har et stort problem!

jeg bruker Renati (strong hold)

men siden det er så varmt ute blir den så slapp!

hva skal jeg gjøre?

skru av lukket for en liten stund?

jeg har prøvd og sette den i kjøleskapet men det gikk ikke så bra

hva skal jeg gjøre?!

Lenke til kommentar
Hadde Renati gjort noe med lukten hadde jeg vært strålende fonøyd. Skjønner ikke at noen kan like den, men ellers er selve produktet genialt. Pga av god lukt beholder jeg Fudgen.

Greit nok at renati lukter oppvaskmiddel med kanel, men signaturlukta til fudge kan vel beskrives som hjemmelaget karamell sannsynligvis tiltenkt jenter, så vil ikke si at noen av de er særlig gode på lukt.

Prøv joico molding paste, DEN lukter godt!

Lenke til kommentar

Poster linken igjen, kort til middels kort hår med matt finish og fantastisk hold

http://www.lookfantastic.com/hair/joico/st...aste-100ml.html

Ga meg fullstendig troen tilbake på paste, og er det beste hårproduktet jeg har prøvd punktum.

Her er sammenligningsgrunnlaget mitt:

Renati rock hard (lukter dritt, og vanskelig å angi hvor mye du trenger, ellers grei nok)

Fudge hair shaper (lukter vel søtt, duger ikke i særlig grad til kort hår, helt verdiløst i kort+stritt hår)

Sebastian Xtah crude clay (fikk ikke denne til å gjøre noe som helst. Litt hold som forsvant etter et par timer, pluss for at den nesten er luktfri)

d:fi d:struct blå kork (grei nok om man ikke bruker for mye, diskutabel lukt)

ID hair mudwax svart kork (om du tror renati lukter ille...)

KMS california hair play molding paste (fettete, renner rett ned i jakka på varme dager)

Noname nikitapaste i beger(kommentar unødvendig)

Pluss diverse skit man ikke visste bedre enn å prøve da man var fjortis (l'orealmousse, studiolinegel, definevoks, ++)

Tigi's vri på denne kategorien produkter (mye hold, matt) har jeg ikke prøvd, men etter lukten å dømme kommer jeg ikke til å prøve den med det første.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Jøss.. har du prøvd noen av de andre hårvoksene til Joico da? Ser jo de har noen aktuelle som Molding Putty (ser mer ut som voks) og Design Gloss (skinn istedet for matt).

Nei, den nye frisøren min er forhandler av Renati, Sebastian og Joico med hele produktsortimentet deres, og det var pasten hun anbefalte, så andre joicoprodukter har jeg dessverre ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...