Gå til innhold

Den ultimate hårvoks/hårgele-tråden :)

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor man får tak i prøvepakninger av hårvoks? Er så dritt lei av å kaste bort en drøy hundrelapp hver gang noe ikke fungerer (noe som er snarere regelen enn unntaket).

btw: Håper jeg folk bestiller på www.lookfantasic.com istedet for å la hundrelappene fly hos frisøren.

Ellers skulle jeg ønske det fantes flere hårvokser der ute med en god, maskulin lukt istedet for dette frukt- og karamellhelvete. For ikke å snakke om slike som renati og ID som rett og slett lukter dårlig uansett. Er det så vanskelig å dimme ned lukten på disse eller er det gjort med hensikt?

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt tigi bed head manipulator i ett år nå nesten og er storfornøyd. Lukten synes jeg er kjempe god og andre er enige. Lukten er ikke så lett å beskrive. Litt tyggi og kokkos nesten :p

En schvææær boks koster rundt 200 kroner er man litt heldig og da har man voks for flere måneder fremover. En liten finger og man har grei hold en dag i hvertfall til min formål :)

boksen ser ca slik ut: 211HcEetRLL._AA160_.jpg

Lenke til kommentar

Bruker den jeg og :) Men skulle gjerne prøvd endel forskjellige. Den gir skinn uten å bli fettete og jævlig, og lukten er god (dog ikke særlig maskulin, kunne tenkt meg noe mer det) men den har ikke så god hold over tid, så man må bruke hårspray for det. Ikke verdens enkleste å vaske ut heller, det akkumulerer seg liksom litt. Nå har jeg begynt å bruke den igjen etter en stund så skal se om American Crew sjampooen fikser det bedre enn rema-røkkelet jeg brukte før.

American Crew sjampoo og balsam kan jeg imidlertid anbefale på det varmeste. Det kan imidlertid ikke sies om "American Crew Grooming Cream" som har en fremdtredende, kvalmende sitronlukt og håret blir alt for fettete.

Tenkte jeg skulle prøve med en Fudge Matte Hed igjen. Husker det var en god voks. Husker ikke helt lukten på den, men den var vel ikke særlig god?

Dette med å finne rette hårvoks er en jævlig kjedelig affære som fort tapper lommeboken, kunne derfor tenkt meg å få fingrene på noen "smaksprøver" som sagt, noen som vet hvor det kan skaffes?

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

En mulighet er å gå på frisørconvensions. Jeg var selv hårmodell på ett i stavanger og der var det representanter for de fleste hårprodukter der for å selge sine produkter til de ulike frisørene og frisørkjedene. Nå er jeg veldig usikker på om disse er åpne for alle. Jeg fikk i hvertfall med meg en pose med mye forskjellige godsaker :) Gratis klipp, farge og masse voks og annet stasj :D

Angående å vaske ut voksen så bruker jeg tigi bead head sjampo og balsamm og har ingen problemer med å få det ut :) Lukten på shapoen der er helt genial :D

En annen ting er at ebay har mye billige greier hvis du først finner ut hva du skal ha. Kjøpte en hel haug med tigi stasj fra statene og betalte nesten ingen ting for det.

Endret av jokki
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da hadde jeg heller kjøpt denne: http://cgi.ebay.com/Set-of-2-Tigi-Bed-Head...1QQcmdZViewItem

5 ganger så mye voks for 2 og en halv ganger prisen ca. Sikkert litt billigere frakt fra england, men bare kjøp mer fra usa :) en halv liter voks for 300 kroner er ikke mer enn fantastisk :)

Men dem skal være å få fatt på i norge også til ikke en så altfor galen pris. Jeg mener at modern design fører tigi i hvertfall. Dem hadde den store boksen med 8oz(234ml) til 200 kroner i sandes rett utafor stavanger. Bor du midt i oslo så har ene butikken på oslo s den lille 2-packen(2x2oz eller 2x60ml) til 200 kroner i hvertfall.

Grunnen til jeg blander oz inn i bildet er at tigi har valgt og gi deg mye mer eller mindre enn det du betaler for.

På den store boksen min så står det 8 oz og 200 ml, bruker man litt verktøy for å oversette forskjellige volumenheter så er 8 oz i virkeligheten omtrent 237 ml. Det er en forskjell på omtrent 20 prosent det som er ganske så mye. 2 oz i tigi-verden er 50 ml, mens konverterer man via ett verktøy finner man ut at 2 oz faktisk er nermer 60ml. Greit nokk og forenkle tallene litt, men dette er litt på kanten da.

Lenke til kommentar

Har lyst til å prøve ut ny voks når den jeg har nå er tom. Har brukt H&M sin voks lenge nå og syntes den passer bra til kort/middel langt år, men etterhvert som håret mitt vokser holder den dårligere og dårligere.

Har pleid å bruke Renati Paste, ID mudwax eller D:FI (den blå). Har noen tips til en jeg kan bruke? Fungerer denne Bed Head manipulator bra til ganske langt hår?

Lenke til kommentar
Selv blander jeg LANZA molding paste og LANZA polyester! Funker bra for mitt kortlange litt krøllete hår ;)

Brukte den samme pasten selv inntil for noen uker siden da jeg gikk tom. Har ikke hatt tid til å kjøpe ny enda.

Noen tips til paste som er på samme kvalitetsnivå og minner om Lanza?

nb; må være paste.

Lenke til kommentar

Konsistensen er på tigi bead head manipulator er som ulikt det meste annet du har prøvd av voks sikkert. Konsistensen er som en blanding av voks og gele om man kan si det slik selv om effekten ikke er det. Den er tyktflytende.

Jeg vil si jeg har en ganske så lang lugg i hvertfall og den funker ganske så bra. Gikk vekk fra renati da den begynte å ha for lite hold

Lenke til kommentar

Har nå testet en del produkter fra både Fudge og Renati. Har endet opp med Fudge Hair Shaper og Renati Extreme Hair Play etter en del testing. Begge passer utmerket til mitt korte hår (3-4 cm). Vil oppsummere slik:

Fudge Hair Shaper

+ God lukt

+ God hold

- Fettete

- Holder "bare" en dag

Renati Extreme Hair Play

+ God hold

+ Ikke fettete som Fudge

+ Holder mer enn en dag

- Lukten

Hadde Renati gjort noe med lukten hadde jeg vært strålende fonøyd. Skjønner ikke at noen kan like den, men ellers er selve produktet genialt. Pga av god lukt beholder jeg Fudgen.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

hei, jeg har halvlangt hår, og bruker Loreal paris Remix.

den er fin den, men håret detter liksom ned etter 1 times tid, med halv langt hår. den passer nok best for kort hår.

Dere erfarne, må jo finnes en voks som er fin for halvlangt hår? ;)

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er skin head og lurer på hva som er det beste poleringsmiddelet for å få fram glansen i hodebunnen. Nå bruker jeg bare h&m voksen til 30kr og smører et godt tykt lag natten før og lar det sige inn. Men det kan bli litt grisete til tider så vær så snill, PIMP MY SKINHEAD!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...