Gå til innhold

Tilbakemelding på design til community

Anbefalte innlegg

Holder på med et oppdrag, et community med ungdom som målgruppe. Jeg ønsker nå litt konstruktiv kritikk på mitt første utkast. Matsemann og MrNeeon har til nå hjulpet meg vekk fra et totalt blått design.

Logoen er ikke ferdig ennå, men den skal etter planen plasseres øverst i det tomme feltet over innholdsfeltet. Under ser du det foreløpige utkastet:

ex1.jpg

Endret første post fra:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Blå bakgrunnsfarge til community - dumt?

Holder på med et oppdrag, et community med ungdom som målgruppe. Jeg har kommet til design-delen, og lurer nå på hva folk tenker om å bruke en litt lys blåfarge på bakgrunnsfarge. Det vanligste er hvit, men syntes dette fort kan bli litt kjedelig. Hva mener dere om lesbarhet etc. om jeg bruker blåfargen fra eksempelet under? Andre faktorer jeg bør tenke på om jeg ikke bruker hvit?

bg-ex.jpg

Endret av simenss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er litt vanskelig å si siden vi ikke ser resten av siden. Jeg syns det passer bra inn nå, men det kan hende det ser helt fryktelig ut sammen med de andre elementene.

Og som jeg sa: linjeavstand.

8406489[/snapback]

Siden du spør så pent:

ex1.jpg

Lenke til kommentar

Har du bold på teksten? Den ser litt mørk ut.

Men ellers var dette meget fint. Jeg er litt skeptisk til å ha gradient på bakgrunnen, men det var ikke ille.

Bra jobb :thumbup:

Edit: Er det så lurt å la hvem som helst forandre avataren din?

loldq5.png

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Teksten er lagt til i Photoshop, og kun ment som et eksempel. Den graderte bakgrunnsfargen er noe av det "spesielle" med designet. Den nederste fargen vil holde seg om siden blir lenger. Slik glir bakgrunnen og innholdsrammen over i hverandre. Tanken var i alle fall at det skulle være stilig.

Og om noen skulle lure, så sponses jeg ikke av Lemonparty ;)

Lenke til kommentar
Jeg har sett noe lignende et sted, og det ser ganske stilig ut.

Gleder meg til å se det ferdige designet.

PS: Fin avatar!

8406935[/snapback]

Alt er fra eget hode, så hadde vært interessant å vite hvor det var? Selvfølgelig elsker jeg deg Runar :love:

Lenke til kommentar
Jeg skal se om jeg finner den, men jeg tviler :/  Jeg prøvde på det selv, men det gikk ikke helt etter planen.

8406993[/snapback]

Jeg har brukt en del timer på å få alt til å passe sammen, men ser nå ut til at jeg har fått det til. Vanskelig med gradert bakgrunn med mønster, midtstilt side etc. Har testet med Firefox 1.5 og 2.0, Opera 7, 8 og 9, Netscape 7 og 8, og Internet Explorer 7. Internet Explorer 6 er den eneste nettleseren jeg ikke har fått prøvd ennå, da må den legges ut å sjekkes fra en annen PC :thumbdown:

Uansett, noen andre som har noen kommentarer?

Lenke til kommentar
Når får vi se logoen? Siden er fin den, men føler ikke at den helt treffer målgruppen din som er ungdom.

8411132[/snapback]

Legger den sikkert ut for kritikk når jeg har et utkast jeg er fornøyd med. Kan du utdype det du sier om at siden ikke helt treffer målgruppen (ungdom)? :)

Lenke til kommentar
Når får vi se logoen? Siden er fin den, men føler ikke at den helt treffer målgruppen din som er ungdom.

8411132[/snapback]

Legger den sikkert ut for kritikk når jeg har et utkast jeg er fornøyd med. Kan du utdype det du sier om at siden ikke helt treffer målgruppen (ungdom)? :)

8414390[/snapback]

Hmm... Jeg og mine forklaringer. Det er så tamt på en måte. :) Fargene er så nøytrale og det virker ikke fengende - synes det burde ha vært litt mer ungt og friskt hvis det skal appellere til ungdom. Bare meg eller?

Lenke til kommentar
Hmm... Jeg og mine forklaringer. Det er så tamt på en måte. :) Fargene er så nøytrale og det virker ikke fengende - synes det burde ha vært litt mer ungt og friskt hvis det skal appellere til ungdom. Bare meg eller?

8414603[/snapback]

Du tenker kanskje på noe litt mer i Biip.no-stil? Om du ser på noen av de store som for eksempel Facebook, YouTube eller hi5 er de ikke spesiellt fargerike. Tvert imot er det få og ofte rolige farger. Men jeg forstår hva du mener :)

Lenke til kommentar

8414603[/snapback]

Du tenker kanskje på noe litt mer i Biip.no-stil? Om du ser på noen av de store som for eksempel Facebook, YouTube eller hi5 er de ikke spesiellt fargerike. Tvert imot er det få og ofte rolige farger. Men jeg forstår hva du mener :)

8414719[/snapback]

Jepp, men disse sidene er samtidig mer luftige / nøytrale. Din er fylt med (pene) farger, men det minner meg mer om en personlig blog. :)

Lenke til kommentar
Jepp, men disse sidene er samtidig mer luftige / nøytrale. Din er fylt med (pene) farger, men det minner meg mer om en personlig blog. :)

8414968[/snapback]

Hva om jeg erstattet blåfargen med for eksempel hvit? Den graderte grønnfargen vil da gå over i hvit, og kanskje skape mer "luft"?

Lenke til kommentar

8414968[/snapback]

Hva om jeg erstattet blåfargen med for eksempel hvit? Den graderte grønnfargen vil da gå over i hvit, og kanskje skape mer "luft"?

8415010[/snapback]

Du får prøve. :) Vet ikke om det vil bli bedre, men det skader jo ikke prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...