Teac Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Som topicen sier så sliter jeg med treg opplastning og nedlastning i messenger. Enten ved å sende og motta en enkelt fil men også ved å sende mapper. Skjønner bare ikke hvorfor det går tregt når brannmur er slått av. Farten min mangler det ikke på (6/6mbit)... Noen som har erfaringer med dette problemet eller hvet om hvilke porter messengeren benytter seg av ved mottak og sending av filer? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Ingen som har noe erfaringer med dette? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 jo, det er mange andre som har erfart dette. eneste gang msn fungerer til filoverføring er hvis begge sitter på sammen nettverk, bruker rett klient og har flaks ... mitt tips: ikke bruk msn til å overføre filer, da programmet overhodet ikke er designet for slikt.. Er filene under 10MB kan de sendes på mail, er de større er kanskje ftp greit å bruke? F.eks. kan man bruke en tredjeparts maskin som ftp-server, om man ikke gidder å dille med å ordne seg en egen (home.no, start.no m.m tilbyr gratis serverplass) Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Hm. Ikke det svaret jeg var ute etter. Har ftp jeg kan bruke min vil ikke bruke opp plassen til sånnt som messengeren i utgangspunktet skal klare. Den share folder funksjonen til msn ser veldig grei ut, bare dumt at den ikke virker i praksis. :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå