Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Caravelle: Temp.lampa blinker?

Fisk1

Anbefalte innlegg

Ja, har en 1989-modell VW Caravelle som russebil, og er rimelig fornøyd med den. Er ingen problemer med motoren, men det er ting jeg har lurt på lenger: når tenninga vris om, slik at strømmen er på, eller motoren er startet, så blinker varsellampa for temperatur. Det er iallefall hva jeg tror det er; den sitter øverst i klokka. Den stopper heller ikke å blinke før etter en stund, eller ikke i det hele tatt. Har ikke fått kjørt den så mye enda...

Hva er galt? Er det en føler som er gåen, eller er det noe alvorlig? Det er fullt i ekspansjonstanken, så det er ikke for lite kjølevann...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde også VW Caravelle som russevan og brukte flittig VWAudi-Klubb sitt forum for tekniske spørsmål før og under russetiden. Dyktige mennesker som kan sine VW'er. Du får kanskje raskere/bedre svar der enn her.

Ha en fin feiring

8405344[/snapback]

Tusen takk über, det skal jeg. :)

Alle som vet noe kan bare fortsette å poste her, jeg skal tråle litt på WWAudiclub i mens..

EDIT: De hadde kanskje den dårligste søkemotoren i hele verden, bare så det er sagt.

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar

Finn ledningen til temp.måleren på motoren og legg den til jord(rett på blokka). hva skjer da?

Er en føler med bare en ledning inn på.

Veit jeg har hatt noen vanvittige feilsøkinger i instrumentet på de bilene der. husker det var noe som blinka, men ikke helt hva.

Lenke til kommentar
Finn ledningen til temp.måleren på motoren og legg den til jord(rett på blokka). hva skjer da?

Er en føler med bare en ledning inn på.

Veit jeg har hatt noen vanvittige feilsøkinger i instrumentet på de bilene der. husker det var noe som blinka, men ikke helt hva.

8414221[/snapback]

Kan sikkert gjøre det etterpå, og sjekke. Hva bør skje? :)

Er vel ikkeno fare så lenge vi passer på at det er fullt opp med kjølevann i tankene?

EDIT: En annen ting jeg lurer på er hva Temp. bryteren er til? Det er en skruknott som sitter på høyre side av rattstammen, og er grønn. Hva regulerer denne?

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...