Ole_Rygg Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg holder på med ett prosjekt der jeg skal boote linux over nettverk. Jeg har en server som kjører Linux Fedora Core 5.0 Terminal Server. Hovedkortet på pcen som skal boota søtter booten, den klarar til og med og finne DHCP, men når den holder på og boote så kommer denne feilmedlingen: Running /linuxrcMounting /proc ERROR! Could not automatically detect the network card. PCI cards should be detected automatically. ISA cards cannot be detected, so they reqiuire the nic driver to be specified in a 'NIC=' parameter to be passed on the kernel command line, usually specified om option-129, in the /etc/dhcpd.conf file. See the LTSP docs for more info. Kernel panic - not syncing: Attempted to kill init! Noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Nå beveger jeg meg ut på noe jeg ikke har vært så mye borti, men tolker meldingen du får som at nettverkskortet ditt ikke er detektert automatisk av kernelen. Hvilket nettverkskort har du? Ser ut til at du må spesifisere det med NIC= i dhcp.conf. Sansyneligvis er dette navnet på driveren for kortet med eventuelle options om det er et ISA kort. Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Er ikke sikker på hva nettverkskort jeg har. Men hva er det jeg må skrive bak NIC=? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Er ikke sikker på hva nettverkskort jeg har. Men hva er det jeg må skrive bak NIC=? 8405904[/snapback] Antageligvis hvilken modul i kernelen du må laste for å få opp kortet. Finn ut hvilket kort du er og om det er støttet av noen modul i linux kernelen. Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Nettverks kortet er ett som er innebygd i ett Asus KN9 hovedkort. Hva må jeg gjøre for at en modul skal støtte det? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Nettverks kortet er ett som er innebygd i ett Asus KN9 hovedkort. Hva må jeg gjøre for at en modul skal støtte det? 8407179[/snapback] Skal ta å sjekke litt senere i kveld å se hva jeg finner ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå