Betenkt Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Instalerte Beryl med sudo apt-get install beryl Jeg fikk da Beryl samt kontroll-panelet men mangler tray-ikonet og Emerald. Hvordan får jeg tak i dette og at det er inergrert med resten av Beryl? Kjører Ubuntu 7.04 BETA nVidia skjerm kort samt et nVidia grafikkkort (hakke peil på hvilken. Sjekker på forespørsel ) Dell Inspirion 9400 Endret 17. april 2007 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 sudo apt-get remove beryl sudo aptitude install beryl emerald Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 emerald installerer du på samme måte som beryl, bare erstatt "beryl" med "emerald" tray icon skal dukke opp hvis du starter beryl med "beryl-manager" Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Hvis du vil at beryl skal starte sammen med gnome, så legge du til: beryl-manager i System->Preferences->Sessions->Startup Programs Endret 17. april 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 HavarN; hvorfor velger du apt-get på remove og ikke aptitude? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Fordi han brukte apt-get til å installere med og jeg ville poengtere noe. Apt-get installerer ikke anbefalte avhengigheter og det fjerner vel heller ikke andre pakker enn akkurat den pakken du ber det om hvis du skriver apt-get remove. aptitude installerer anbefalte pakker og fjerner alt du ikke har bruk for når du bruker remove. Dillemaet er at jeg tror ikke aptitude fjerner de ekstra pakkene hvis du ikke brukte aptitude til å installere med. Jeg ser forresten at du trenger ikke å slenge på emerald når du installerer beryl med aptitude. sudo aptitude install beryl gjør susen. Grunnen til at han ikke får med emerald-themes eller beryl-manager med apt-get ser du her: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor $ dependencies berylberyl Depends: beryl-core Depends: beryl-plugins Depends: beryl-settings |Depends: emerald |Depends: aquamarine |Depends: heliodor |Depends: <yawd> Depends: compiz-gnome Recommends: beryl-manager $ dependencies emerald emerald Depends: beryl-plugins Depends: libberyldecoration0 Depends: libatk1.0-0 Depends: libc6 Depends: libcairo2 Depends: libemeraldengine0 Depends: libfontconfig1 Depends: libglib2.0-0 Depends: libgtk2.0-0 Depends: libpango1.0-0 Depends: libwnck18 Depends: libx11-6 Depends: libxcursor1 Depends: libxext6 Depends: libxfixes3 Depends: libxi6 Depends: libxinerama1 Depends: libxrandr2 Depends: libxrender1 Recommends: emerald-themes Conflicts: <gcompizthemer> Conflicts: <cgwd> Replaces: <gcompizthemer> emerald Replaces: <cgwd> emerald Du ser kanskje at beryl-manager er bare anbefalt til beryl-pakken. emerald er påkrevd, slik at apt-get install beryl vil installere emerald. Men emerald-themes er bare anbefalt til emerald-pakken, så apt-get vil droppe emerald-themes. Ubuntu Lesson 1: Bruk ikke apt-get, bruk aptitude Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Gjort som dere sier. Kommandoen beryl ligger under sessions. Skal prøve beryl-manager kommandoen der nå i stedefor... EDIT: Beryl-manager = ingenting Skal prøve mer senere i kveld.... Må på trening... Foreløpig, takk for råd... Melder fra når det funker...eller vis ikkke Endret 17. april 2007 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Etter at du har lagt inn beryl-manager så må du logge ut og inn igjen i gnome. Men for å starte beryl første gang må du bruker beryl-manager fra ikonlinjen. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Logga ut-inn i Gnome... Starte Beryl for første gang? Da la jeg til Beryl under Startup-programs. Command: beryl Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Du skal helst legge inn "beryl-manager" i oppstartsprogrammer og ikke "beryl" Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 sudo apt-get remove beryl sudo aptitude install beryl emerald 8405406[/snapback] + 3. å legge til beryl-manager i oppstart før jeg fyrer opp Bery for første gang. Dette løste problemet Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå