Gå til innhold

TEST: GeForce 8600 GTS og GT


Anbefalte innlegg

Snart er det klart for gddr5-minne  i år eller tidlig neste år

http://www.idg.no/pcworld/article51905.ece

8414657[/snapback]

Merkelig bruk av illustrasjonsfoto. De ønsker vel å illustrere noe som har med grafikkminne å gjøre, men har funnet et bilde av et skjermkort der man over hodet ikke ser noe til grafikkminnet. :!:

 

Men over til saken: Jøss, det går virkelig fremover. GDDR4 finnes jo knapt på markedet. Nå begynner pratet om GDDR5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk veldig lyst på å bytte ut mitt GF6600GT kort nå. Vet at dette er litt off topic, men hvordan vil et 8600 GTS eller radeon x1950 pro gå på en PC som har amd 64 3200+, 1024 mb ram og 400 w strømforsyning? Er resten av utstyret for tregt til at det er noe vits i å kjøpe enten 8600 eller x1950?

8409553[/snapback]

Hovedkortet ditt har PCI-express og da støtter det alle nye grafikkort med PCI-express. ankepunktet er nok PSU, men jeg tror 400W skal holde fint til det oppsettet der.

 

Resten av utstyret er ikke for tregt. Mer ram hadde nok gjort seg i noen spill (særlig BF2), og prosessoren kan nok begrense i enkelte spill, men gererelt sett vil jeg si det ikke er dumt å oppgradere skjermkortet på det systemet der. Mange spill vil nok ha stor nytte av oppgraderingen. Hvis du spiller på høy oppløsning (1600x1200 og oppover) så vil det være ennå mer fornuftig å oppgradere skjermkortet. Ved så høy oppløsning vil et geforce 6600GT holde ytelsen sterkt redusert. Oppgradering av skjermkortet vil fjerne denne store flaskehalsen.

Takk for svaret Simen1. Kanskje det blir nytt skjermkort da :)

Men var det slik at ATI skulle lansere noen nye modeller nesten måned? Er det mulig at kanskje x1950 går ned i pris, eller må jeg venter enda lenger hvis jeg vil ha det billigere?

Lenke til kommentar

Irriterende at de bytter system så ofte, det er jo ikke mulig å få sjekket hvordan de yter i mot litt eldre kort.

 

Har selv 7900 GTX, men vet da ikke hvordan det yter i forhold.

 

Greit at de vil ha best system ytelse også, men hva med å ha ett system til stående for å kjøre grafikk tester som ikke trenger så mye CPU kraft, men slik at man da kan ha flere kort i oversikten.

Lenke til kommentar
Irriterende at de bytter system så ofte, det er jo ikke mulig å få sjekket hvordan de yter i mot litt eldre kort.

 

Har selv 7900 GTX, men vet da ikke hvordan det yter i forhold.

 

Greit at de vil ha best system ytelse også, men hva med å ha ett system til stående for å kjøre grafikk tester som ikke trenger så mye CPU kraft, men slik at man da kan ha flere kort i oversikten.

8416199[/snapback]

Jeg kan garantere deg at 7900 GTX er et raskere kort enn 8600 på alt annet enn DX10 da 7900 ikke støtter det. :)

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Joda simen, det er ikke det at jeg ikke synes det går fremover. Synes feks at 8800 kortene ser dødsbra ut.

Men det er bare det at jeg hadde forventet at mitt snart 2 år gamle system skulle bli ransjert ut av et helt nytt oppsett med et grafikkort til 1700kr. (betalte vel litt over 3000 for mitt).

Men dere har nok sikkert rett i at prisene på dem kommer til å falle snart.

Lenke til kommentar
QUOTE(simalarion @ 17/04-2007 : 20:16)

å forsvare at det ikke er nødvendig og oppgradere til dx10 pga det ikke har kommet noen spill osv forstår jeg ikke helt. Ytelse økningen er enorm denne gangen, med andre ord så forsvarere dere ikke en enese high end oppgradering (om dere ser poenget)

 

 

 

Hæ ? Enorm i forhold til hva da ? Kortene leverer DX10, ingen tvil om det, men pr dags dato så finnes det vel nøyaktig 0 spill som benytter seg av det. Så det vil være meningsløst å oppgradere bare for å få DX10 nå.

 

Hvis du uansett skal oppgradere fordi du sitter på et gammelt FX5200 kort ellerså, så klart, da kan det være greit å sikre seg for fremtiden, men å påstå at 8600 kortene imponerer ytelsesmessig er jo direkte feil etter min mening når det finnes andre kort som koster det samme og yter litt mere og har vært ute i lang tid. Hadde kortene vært meget billige, så er jeg enig i at det hadde vært imponerende.

 

Enorm ytelse økning i dx9 spill seff, hva ellers. AT du da videre ikke ser poenget i oppgradering bare beviser at du har lite intersse for høye oppløsninger med eyecandy på. Forøvrig ser klippene jeg har sett fra kommendet dx10 spil mer en lovendet ut (alan awake og crysis)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Sliter med et GeForce 7800GTX kort med 256MB skjermkortminne på en AMD Opteron 150 @ 2,6GHz (oc) og sikler på et GeForce 8800 GTS 320MB kort. Ser her at det er for lav ytelse på 8600 til at det er verdt prisen. Er ganske sikker på at CPU-en min nå begrenser 7800 kortet som var toppkortet for litt over 1 år siden. Jeg betalte 4000 for det nytt.

 

Men skal vente til ATI kommer med sine tilbud først.

Lenke til kommentar
Sliter med et GeForce 7800GTX kort med 256MB skjermkortminne på en AMD Opteron 150 @ 2,6GHz (oc) og sikler på et GeForce 8800 GTS 320MB kort. Ser her at det er for lav ytelse på 8600 til at det er verdt prisen. Er ganske sikker på at CPU-en min nå begrenser 7800 kortet som var toppkortet for litt over 1 år siden. Jeg betalte 4000 for det nytt.

 

Men skal vente til ATI kommer med sine tilbud først.

8419250[/snapback]

Er snart 2 år siden det var noe toppkort men...

Lenke til kommentar
Sliter med et GeForce 7800GTX kort med 256MB skjermkortminne på en AMD Opteron 150 @ 2,6GHz (oc) og sikler på et GeForce 8800 GTS 320MB kort. Ser her at det er for lav ytelse på 8600 til at det er verdt prisen. Er ganske sikker på at CPU-en min nå begrenser 7800 kortet som var toppkortet for litt over 1 år siden. Jeg betalte 4000 for det nytt.

 

Men skal vente til ATI kommer med sine tilbud først.

8419250[/snapback]

Er snart 2 år siden det var noe toppkort men...

8427816[/snapback]

ja, juni 05 kom 7800gtx ut :ph34r:

 

edit: gleder meg til ati sine mellomklassekort kommer ut :thumbup: :!:

 

edit: hvordan er 8500gt i forold til andre skjermkort i den prisklassen, som 7300gt, x1300 og x1650?

Endret av 2r3fo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sitter og vurderer 512mb utgaven fra gainward, 8600 kortet, eller ett 8800 kort.

Men jeg er ikke interessert i ett kort som drar sykt mye strøm,blir veldig varmt, eller støyer. Er det noe slikt i 8800 serien?

 

edit: etter å ha lest flere artikler som viser til at 8800 kort drar opptil det dobbelt av 8600 kort i strøm, bestemte jeg meg for ett gainward 8600 gts *512* mb ddr3 1.0ns. Kan skrive noen ord om det når jeg får det.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hmm.. Ser at det står at GT kortet ikke har støtte for HDCP. Jeg kjøpte dette kortet nettopp for å bruke det i en HTPC og det står klart og tydelig at det har HDCP støtte. Hva er riktig her?

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83008

 

XFX GeForce 8600GT 620M 256MB skj.kort

GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP

9464620[/snapback]

Etter det jeg kan se på spesifikasjonene på XFXs sider ser det ikke ut som om det har HDCP-støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...