volvo240freak Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) heisann=) lurte på ka som må gjøres for å sette turbo i ein volvo 240 gle 87modell håper noen her har peiling=) Endret 17. april 2007 av volvo240freak Lenke til kommentar
Rantomet Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 heisann=) lurte på ka som må gjøres for å sette turbo i ein volvo 240 gle 87modell håper noen her har peiling=) 8405048[/snapback] få fatt på en 740 tic motor;) litt kutting å dritt men utrolig hva man kan få til med en vinkel kutter Lenke til kommentar
Ali-Baba Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Heisann. Om du skal ha turbo i 240en din så finnes det flere måter å gjøre dette på. 1: Om du har B230A-motor i bilen din kan du montere et R-sport kit. Kitet inneholder alt du trenger for å turbokonvertere motoren din. Forventet effekt: 150-170hk. Fordeler: Enkelt å installere, billig. Ulemper: Vanskelig å få tak i disse kitene, og skulle du få tak i ett så er det som regel brukt (med tilhørende slitasje). Bilen vil også bruke en god del mer bensin. 2: Om du har B230K-motor i bilen din må du nok belage deg på å bytte motor. K-motoren er en motor med høy kompresjonsforhold som fort vil medføre problemer ved en turbokonvertering (tenningsbank etc). Når det gjelder alternativ motor vil jeg anbefale B230FT/B230FK fra 940. Veldig gode motorer med mulighet til å trimme et godt stykke før du behøver å oppgradere innmat. Du må også bygge om til elektronisk innsprøytning. Det er en del mer jobb å konvertere til FT/FK og samtidig en del dyrere. Men du vil få en bedre og mer avansert motor, samt muligheter for mer effekt. Forventet effekt med chippa org motor og 1 bars turbotrykk: ca 220hk. Fordeler: Lavere bensinforbruk, mer effekt, elektronisk innsprøytning. Ulemper: en del jobb, dyrere. Som Rantomet nevnte kan du også bruke motor fra 740 TIC (B230ET), men da vil jeg anbefale å bytte råder til nyere type (89->) da disse er tykkere og tåler mer. (13mm på de nye og 9mm på de gamle). du trenger IKKE å kutte bort noe med vinkelsliper Håper dette var til hjelp! Lenke til kommentar
b230ft Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Heisann. Om du skal ha turbo i 240en din så finnes det flere måter å gjøre dette på. 1: Om du har B230A-motor i bilen din kan du montere et R-sport kit. Kitet inneholder alt du trenger for å turbokonvertere motoren din. Forventet effekt: 150-170hk. Fordeler: Enkelt å installere, billig. Ulemper: Vanskelig å få tak i disse kitene, og skulle du få tak i ett så er det som regel brukt (med tilhørende slitasje). Bilen vil også bruke en god del mer bensin. 2: Om du har B230K-motor i bilen din må du nok belage deg på å bytte motor. K-motoren er en motor med høy kompresjonsforhold som fort vil medføre problemer ved en turbokonvertering (tenningsbank etc). Når det gjelder alternativ motor vil jeg anbefale B230FT/B230FK fra 940. Veldig gode motorer med mulighet til å trimme et godt stykke før du behøver å oppgradere innmat. Du må også bygge om til elektronisk innsprøytning. Det er en del mer jobb å konvertere til FT/FK og samtidig en del dyrere. Men du vil få en bedre og mer avansert motor, samt muligheter for mer effekt. Forventet effekt med chippa org motor og 1 bars turbotrykk: ca 220hk. Fordeler: Lavere bensinforbruk, mer effekt, elektronisk innsprøytning. Ulemper: en del jobb, dyrere. Som Rantomet nevnte kan du også bruke motor fra 740 TIC (B230ET), men da vil jeg anbefale å bytte råder til nyere type (89->) da disse er tykkere og tåler mer. (13mm på de nye og 9mm på de gamle). du trenger IKKE å kutte bort noe med vinkelsliper Håper dette var til hjelp! 8433410[/snapback] utv er FT/FK idenstisk med ET, så du må kape akkurat det samme, og der er en "lomme" i torpedoveggen, pga bakmontert fordeler. men er null problem å flytte fordeleren frem på blokka sånn det er på 240.. og 220hk med 1bar..? da er det ei jæævlig snill rulle i såfall! jeg har et sett 13mm råder liggende ti len billig peng. gått 60k, ikke havarert motor bare til å legge meg til msn om det er noe du lurer på å sånn, [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå