Gå til innhold

Polly Småsulten. Sunt eller usunt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

okey.. sørlandschips går for det samme som potetgull hjemme hos meg.. så ... vil vel egentlig si at potetgull er like sunt som peanøtter... peanøtter er 50% fett , greit at det er sunne fettstoffer , i moderate mengder, men ikke kom her å si at mye sunne fettstoffer er bra for kroppen...

jeg hadde prosekt om akuratt dette ,

sku lagt ut hele prosjektet mitt hvis jeg fant det, skal se om jeg klarer å rote det frem... men det som er sikkert er at peanøtter er usunt i store mengder, og hvis dette er det eneste som er godt i kiosken din, så høres det ut som du spiser dette ganske ofte ... så hadde styrt unna litt hadde jeg vært deg..

Lenke til kommentar

tazty, har du lest hva som står på den testen?

 

 

Peanøtter.  I motsetning til hva mange tror så er peanøtten en god slankenøtt. Peanøtter har lav glykemisk indeks og inneholder sunt fett og kan inngå i en variert slankekost. De inneholder også mye protein, niacin og folat, som blant annet er viktig for å sikre veksten hos et foster.

 

Og her er et lite innslag fra:

 

Selv om potetgull ikke nødvendigvis er sunt, finnes det en drøss med annet snacks som er mye sunnere.

- Mitt beste alternativ til potetgull, er riskaker, de får man i mange smaker og de er kalorifattige. Ellers er jo ikke potetgull noe som skal være sunt heller. Jeg tror det er bedre å se på potetgull som usunt, og derfor spise det sjelden men kose seg med det når det står på. Blir potetgullet ”sunt” (og helt sunt blir det jo aldri), så blir det på en måte lov å spise det ofte, og det er ingen tjent med. Helgen er tiden for kos!

 

Herfra.

 

 

Fra tiden jeg spiste potetgull i helgene og etter de et og et halvt året jeg nå har spist peanøtter, har jeg følt meg mye bedre med peanøtter enn med potetgull. Potetgull er mer fetende og mer kjemisk i og med at det er smakforsterkere. Potetgull har også små bindinger, for å si det sånn, så man forbrenner det fort.

 

Peanøtter tar lang tid å forbrenne, noe som gjør at det varer lenger og man blir ikke så fort sulten. Det inneholder mange bra fettsyrer, er naturlig og inneholder mye proteiner. Peanøtter som er kokt og salta, er ikke like sunt, men ikke kom å si at den lille salt mengden gjør at peanøtter blir mer usunt en potetgull.

 

 

Så ja, jeg kommer her og sier at peanøtter er et BRA alt. til potetgull, så trådstarter trenger ikke styre unna, :thumbup:.

Lenke til kommentar
Småsulten pakkene kunne vært sunne om de ikke hadde salta dem så jævelig!

8500694[/snapback]

Aha, om de er saltet like mye som vanlig Polly er jo det åpenbart at det absolutt ikke er sunt. :)

8501143[/snapback]

 

Spiste en sånn Småsulten pakke med Blåbær...var ikke noe godt med fruktbitene der! De smakte jo bare salt!

 

Endte opp med at jeg vaska pakken..noe som gjorde hele opplevelsen litt kjedelig og ekkel :p

Lenke til kommentar
Vaska du nøttene? Forstår godt at det ikkje vart noko særleg då.

 

Utan krydder og olje er ikkje chips eller nøtter godt.

8501192[/snapback]

 

Hmm det er en sånn pakke (mer som et brett) med Frukt og Nøtter i butikkene! Kommer ikke på hva det heter nå! Men det er en nøtteblanding med Rosiner Fruktbiter, Cashew, Pianøtter og noe mer som er usalta. Det er utrolig godt!

Lenke til kommentar
Vaska du nøttene? Forstår godt at det ikkje vart noko særleg då.

 

Utan krydder og olje er ikkje chips eller nøtter godt.

8501192[/snapback]

 

Hmm det er en sånn pakke (mer som et brett) med Frukt og Nøtter i butikkene! Kommer ikke på hva det heter nå! Men det er en nøtteblanding med Rosiner Fruktbiter, Cashew, Pianøtter og noe mer som er usalta. Det er utrolig godt!

8501304[/snapback]

Ah. Det har jeg smakt. Mesteparten var godt. :D

 

Husker ikke hva det het, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...