Gå til innhold

sli med forskjellig minne?

nekronos

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter her og har tenkt å kjøpe meg 2 8800 gts kort til å ha i sli.

Har sett på bilder at folk har forskjellige kort kobla sammen? feks et 8800gtx kobla med et 8800 gts 320mb.

Så derfor lurer jeg på om det er noe bra å feks kjøpe et 8800 gts 640mb og et med 320? Vil di yte noe mer enn et kort? er det smartere å kjøpe 2 kort med 640 mb?

++ Holder det med en hiper type-r 580w psu til 2 slike kort?

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg sitter her og har tenkt å kjøpe meg 2 8800 gts kort til å ha i sli.

Har sett på bilder at folk har forskjellige kort kobla sammen? feks et 8800gtx kobla med et 8800 gts 320mb.

Så derfor lurer jeg på om det er noe bra å feks kjøpe et 8800 gts 640mb og et med 320?  Vil di yte noe mer enn et kort? er det smartere å kjøpe 2 kort med 640 mb?

++ Holder det med en hiper type-r 580w psu til 2 slike kort?

Takker for svar ;)

8404972[/snapback]

du bør kjøpe 2 kort med 640 mb. Hvis du har et med 640 og et med 320, bruker den bare minnet til den på 320.

Lenke til kommentar

Uansett kan ikke GTX og GTS utgaven kjøre sammen, vertfall etter det jeg har lest... blir vell det samme som å spleise ett 7900gs og gt... det går ikke.

Men uansett kommer kortet til å bruke det dårligste.

altså 320mb minne

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
bruker den bare minnet til det ene kortet i sli? :S

8405053[/snapback]

Den bruker minnet til begge kortene, men den må ha akkurat det samme på begge kortene (på minnet altså) så mo du har 2x 8800GTS 640 Mb SLI som jeg har, så har du allikevel bare 640 Mb 3D minne.

Og minnet er ikke alt som bestemmer om et kort er bra eller ikke. kjernearkitektur, hartighet på minnet og kjernen, antall shedere etc. har det meste å si på ytelsen.

Lenke til kommentar

Ja du har god nok PSU. Jeg har kjørt en overklokket E6600, 3 HDDer og 2x 8800GTS i SLI på en dårlig 500 watter. Ble riktignok ustabilt når jeg kllokket skjermkortene, så var på grensen men funket. Det vil nok gå fint med din Hiper 580 watter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...