Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke etter oppdatering av Avast


Anbefalte innlegg

Jeg kjører Avast som antivirusprogram på min PC, og i går kom det opp et grønt vindu nede i høyre hjørne som sa at en ny versjon var tilgjengelig, med spørsmål om jeg ville oppdatere. Det ville jeg selvsagt, og fikk deretter beskjed om at maskinen måtte restartes.

 

Og nå starter altså ikke maskinen lenger... Kommer forbi bildet med Windows XP (det svarte) før det blinker veldig kjapt noe blått på skjermen og maskinen booter på nytt. Rekker ikke å se hva som kommer opp.

 

Jeg har prøvd å starte i sikkermodus, men det samme skjedde.

 

Noen som har peiling på hva som kan ha skjedd? Og noen som har tips til hvordan jeg skal få startet maskinen igjen?

 

Litt info om maskinen:

AMD 64 3500+

2 x 1GB RAM

160GB S-ATA som bootdisk

To skjermer

Windows XP Pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv en Repair Install. http://www.informationweek.com/windows/sho...cleID=189400897

8407006[/snapback]

Prøvde å følge denne oppskriften, men på skjermbilde 7 får jeg ikke opp spørsmål om å reparere en gjeldene windows-installasjon. Jeg får et annet skjermbilde som lurer på hvilken windows-installasjon jeg vil slette...

Irriterende.

 

Men takk for tipset! :) Tar fremdeles mot forslag.

Lenke til kommentar
Kanskje CD'en din ikke er samme versjon som det som er installert? Har du f.eks installert Service Pack etterpå?

8409545[/snapback]

Ja jeg har installert service pack 2 etterpå.

 

Slik det ser ut nå så blir det reinstallering av hele dritten. Og det er det kjedeligste jeg vet... Og Avast legges herved på svartelista, for jeg er ganske sikker på at det var den oppdateringa som klussa til oppstarten i windows...

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet med Avast for en stund siden.

 

Maskinen bare frøs helt.

Heldigvis klarte jeg å avinstallere programmet i sikker modus.

 

Kjører nå Avira antivirus.

8409929[/snapback]

Jeg kommer dessverre ikke inn i sikkermodus en gang... Så da er det veldig lite jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...