Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av ny bil (Cooper S eller RX-8)?

Senshi

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Har planer om å kjøpe meg et nytt "leketøy".

Er helt grønn når det gjelder skruing, så jeg vil ha en bil som jeg kjører som jeg vil, og går på verksted med jevne mellomrom for service etc.

Sikler på en Mini Cooper S 2005 modell, eller en Mazda RX-8.

Max pris er helst under 300 000,-

Har sett på disse:

Mini Cooper S, 2005 modell

Mazda RX-8 2004 modell

Er dette noe å satse på? Eller blir disse en dårlig investering?

Trenger innspill som hjelper meg å velge. Evt kom med andre alternativer.

Mvh Senshi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RX-8'en har vel wankel-motor. Vet at hvertfall litt eldre wankelmotorer hadde dårlig "holdbarhet", men det kan de vel ha fikset på for alt jeg vet. En annen ting er at den nok ikke er noe særlig å skru på uten peiling, men hvis du ikke skulle skru noe uansett, så har det jo ikke noe å si.

Uansett; jeg ville gått for rx-8'en, men det er mest basert på smak.

Lenke til kommentar

Mini Cooper S er en artig bil. Mazda er en japse... Ingen som snur seg etter en Mazda, så sant den ikke er knall rosa med blomsterpotter på.

Mini Cooper S vil jeg si er ett opplagt valg her!

Holdt på og kjøpe meg denne selv... men fornuften tok til slutt tak i meg desverre. Veldig lite praktisk, men utrolig kul!

Mazda ser jeg ikke en gang på som ett alternativ...

Lenke til kommentar

rublings: Plass, bensinforbruk etc bryr meg ikke så mye.

Det viktigste for meg er at bilen gir meg mye kjøreglede.

Skal ha den som "leketøy" i 1-2 år, før jeg må oppgradere til stasjonsvogn.... :p

Ser ut som alle er i mot RX8 her?

RX8 er vel mest fart i, og mest praktisk (av disse 2 hvertfall)?

Har siklet etter Mini Cooper S siden den kom. :love:

Hvilken av Cooper S og RX8 vil holde seg best i verdi tror dere? :hmm:

Lenke til kommentar

Helt klart Mini Cooper S fremfor Mazda :tease:

For det første: Folk legger merke til en fin Mini, ikke en mazda.

Andre: Den er hakket billigere enn mazda'n.

Tredje: På finn.no ser det ut som om den er 10x bedre en mazdan (er litt usikker på om det er sant, men jeg tror det..)

Mini Cooper S :love:

Lenke til kommentar
Helt klart Mini Cooper S fremfor Mazda :tease:

For det første: Folk legger merke til en fin Mini, ikke en mazda.

Andre: Den er hakket billigere enn mazda'n.

Tredje: På finn.no ser det ut som om den er 10x bedre en mazdan (er litt usikker på om det er sant, men jeg tror det..)

Mini Cooper S :love:

8405548[/snapback]

Enig med deg....

Eneste problem er at jeg må overtale damen, og hun vil ha RX8, mens jeg vil ha Cooper S..... :innocent:

Må bare klare å overtale henne....

Lenke til kommentar
Mini Cooper S er en artig bil. Mazda er en japse... Ingen som snur seg etter en Mazda, så sant den ikke er knall rosa med blomsterpotter på.

Mini Cooper S vil jeg si er ett opplagt valg her!

Holdt på og kjøpe meg denne selv... men fornuften tok til slutt tak i meg desverre. Veldig lite praktisk, men utrolig kul!

8405292[/snapback]

det er det dummeste jeg noen gang har lest ""ingen snur seg etter en mazda"" Jeg bor i bærum og jeg kjenner kameratene mine så pass godt at jeg vet at det er større sjanse for at de snur seg etter en rx-8 en en bmw mini. og en annen ting folk må slutte og ha fordommer mot japamske biler og den derre tyske/franske/engelske biler eier alt attituden som gjalt på 70-tallet det er jo bare helt latterlig

Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Bor i bergen jeg og, tror ikke cab hadde blitt et problem. Se ut vinduet, sol og fint vær her no =)

Menmen, skal vel gjerne brukes hele året og da er det ikke helt praktisk med softtop.

Bilen bør vel være i nyeste laget siden du ikke vil skru og bytte deler, har jeg forstått riktig?

Lenke til kommentar
Bor i bergen jeg og, tror ikke cab hadde blitt et problem. Se ut vinduet, sol og fint vær her no =)

Menmen, skal vel gjerne brukes hele året og da er det ikke helt praktisk med softtop.

Bilen bør vel være i nyeste laget siden du ikke vil skru og bytte deler, har jeg forstått riktig?

8405620[/snapback]

Stemmer. Ser etter en relativt ny bil. 2005-2006 modell er vel kurrant...

Men grensen er som sagt rett under 300 000. Synes den Cooper S jeg linket til var godt utstyrt..... Er den høyt priset? Skal jeg prute på den?

Har ingen planer om å skru selv.... Heller ruinere meg selv ved å ta service etc på verksted..... :thumbdown:

Lenke til kommentar
http://www.tinde.no/au/car.tas?Ref=1339519

Litt for skrikende? Sjekk de spelene da :p

Enten så digger du det eller så hater du det, jeg syns den var tøff (kunne droppet de speilene)

8405692[/snapback]

Vanligvis liker jeg ikke farger som gul, blå på bil. Men på Mini blir det ikke noe annet enn tøft :thumbup:

EDIT: hehe.. ser vi er litt uenige på den biten, Senshi :D

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Uhm, er det noen som snur seg etter en fordømt Mini ennå? :dontgetit:

En RX-8, ser ut som en Coupe. Den skal være en god del mer morsom å kjøre. Så. Det du sier er, at en liten småbil, som kjøres av halve vestkanten, er kulere enn en enda mer velkjørende, mer spesiell bil, med mer sjel, bedre ytelse og så videre?

8405292[/snapback]

Fordi det er en Mazda? Hvorfor har det noe å si? Om du ikke syns det er veldig viktig å posere i en bil? Hm.

Lenke til kommentar

MÅ jo ikke være mini, og siden plass ikke eg noe krav tar jeg meg den friheten til å foreslå denne: http://www.tinde.no/au/car.tas?Ref=1417404

Opel Speedster, 2003 modell men bare kjørt 22k.

Litt Lotus Elise feeling på den, og så er den så tøff :p

PS: Det er IKKE cab, det er targa med hardtop ;) Eller? nå ble jeg usikker..

Edit: Leif var på besøk..

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...