VikinGz Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg har godt å undre lenge på wake on Lan Det hadde vært kjekt og det sparer penger, strøm og miljøet. Noe som er veldig inn for tiden Det jeg lurer på hvordan fungerer dette? Tenkte å introdusere dette på jobb, slik at det er mulig å spare penger på kveld/helger og ferier. De har i dag ett krav om at maskiner skal stå på pågrunn av utsending av sms pakker, så at maskinene hadde godt i dvale og så våknet for å mota sms pakker, også kunne godt i dvale igjen når det er ferdig (2-3timer) Er det noen som kan forklare hvordan dette fungerer? Tenkte også å ha det hjemme, slik at filserver er av om natten og når jeg er på jobb og ikke har bruk for serier, filmer og spill Våkner den når noen prøver å kontakte ipadressen? eller våkner den av noe annet rart? Håper noen har noe gode svar Lenke til kommentar
frotsen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Wake_on_lan Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Så det er ikke mulig å vekke den via xboxen min? Bruker den som regel til å se film og serier på, musikk og musikkvideoer. Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Kaprer denne tråden for å unngå mange halvtomme WOL tråder... Så i prisguiden og det virker ikke som noen av gigabitkortene støtter WOL. Dvs de støtter det, men den 3-leder kontakten som skal kobles til hovedkortet er tatt bort. Hva er greia her? Moderne hovedkort har visst noe sånt greier integrert...mulig det var i selve hovedkortet og ikke gjaldt pci kort... Er ikke alle som har moderne hovedkort....noen som vet om slike kort som fortsatt har kontakt på? Edit: SkRiVe FeiL Endret 6. juli 2007 av kahorn03 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå