Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Drifter nå 4 terminalservere med 4GB minne hver. Har problemer med at brukere ikke får logget på pga manglende ressurser (feilmelding) og har feilsøkt såpass at jeg tror det har med minne å gjøre. Har derfor enablet /3GB switchen i boot.ini, og dette gjorde situasjonen noe bedre, men enda er det noen tendenser til problemet.

Serverene kjører windows 2003 standard, som har en begrensning til 4GB minne. Spekulerer i å bytte OS til noe med mulighet for mer minneutnyttelse.

Bør jeg da gå for 2003 enterprise 32bit, (8GB limit)

eller 2003 standard x64 (32GB limit).

Noen som har formeninger om dette, og kan gi meg tips på veien?

Servere:

HP Proliant DL360

HP Proliant DL380

Dell poweredge 2850

Dell poweredge 2950

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Drifter nå 4 terminalservere med 4GB minne hver. Har problemer med at brukere ikke får logget på pga manglende ressurser (feilmelding) og har feilsøkt såpass at jeg tror det har med minne å gjøre. Har derfor enablet /3GB switchen i boot.ini, og dette gjorde situasjonen noe bedre, men enda er det noen tendenser til problemet.

Serverene kjører windows 2003 standard, som har en begrensning til 4GB minne. Spekulerer i å bytte OS til noe med mulighet for mer minneutnyttelse.

Bør jeg da gå for 2003 enterprise 32bit, (8GB limit)

eller 2003 standard x64 (32GB limit).

Noen som har formeninger om dette, og kan gi meg tips på veien?

Servere:

HP Proliant DL360

HP Proliant DL380

Dell poweredge 2850

Dell poweredge 2950

På forhånd takk.

8404321[/snapback]

Alle støtter 64-bit ? Kjører dere noen applikasjoner som kan få problemer ? Om kun Office og andre programmer som fungerer (bør testes grundig først!) benyttes så vil jo x64-versjonen være et godt valg.

Lenke til kommentar

uhm.. det er jeg faktisk litt usikker på. Men om det så skulle være, så tar vi utgangspunkt i det (teoretisk). Når det gjelder programvarekompitablitet er jeg ganske usikker. Det er en del forskjellige andre program enn office som skal kjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...