MemorX Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei, Jeg prøver å få en debian maskin til å starte en PPTP-tilkobling ved hjelp av pptp-linux. Problemet er at tilkoblingen krever støtte for MPPE, og dette har jeg forsøkt å legge inn på flere måter. Til slutt oppgraderte jeg kernelen til versjon 2.6.20.7, men under oppdateringen fant jeg ingen kernelmoduler som har med MPPE å gjøre. Er det noen som kan hjelpe meg med å få installert MPPE støtte? På forhånd takk. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Bruk network-manager. sudo aptitude install network-manager network-manager-gnome network-manager-pptp bruker du kde må du vel ha pakken network-manager-kde isteden. Men network-manager er ikke for servere. Edit: network-manager-pptp pakken har støtte for MPPE. trenger du støtte for cisco: network-manager-vpnc OpenVPN: network-manager-openvpn Endret 17. april 2007 av HavarN Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Takk for svaret og hjelpen Ser på saken nå, men jeg bruker kun kommandolinje, ikke noen type grafisk grensesnitt apt-get finner uansett ikke pakken, men det kan jo være et problem med sources.list Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå