Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

For mye søvn?

ugotabanana

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En kjapp teori ville være at rommet blir for dårlig luftet. Det går greit med 7 timer men etter 10 timer blir luften dårlig og man får hodepine..

8404131[/snapback]

Nå har jeg veranda ut mot hagen, bruker som regel holde denne døren åpen nå da det begynner bli varmere. Dårlig luft, tror nok ikke dette er årsaken.

Lenke til kommentar

Jeg tror på den oksygen-teorien. Merker selv at jeg får hodepine hvis jeg drøyer for lenge med å stå opp. Ikke nødvendigvis når jeg sover sammenhengende i mange timer, siden man da har et lavere oksygenforbruk, men hvis jeg ligger og slumrer og er i halvsøvne, da kan det fort skje.

Når det gjelder ryggplager, så kan det ganske enkelt være en utbrukt madrass. Madrasser, og skummadrasser spesielt, blir slitt og ubrukbare etterhvert. Jeg merket selv at jeg plutselig begynte å få vondt i lår/hofte når jeg sov, uten at jeg hadde opplevd noe liknende før. Var nærmest paralysert når jeg våknet, stiv som en stokk. Da ble det ny fjærmadrass, og alt ble bra. Den gamle var ganske enkelt ligget ihjel og ga lite støtte, og når jeg liker å ligge på siden, så gikk det utover hofta.

Kan det hende at du ligger i en posisjon når du er i dyp søvn, og en annen når du slumrer og er i halvsøvne? Det kan jo ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

JEg sliter også med at jeg sover for mye. Har slitt med fåkket døgnrytme i flere år nå. Trikset mitt er å tvinge seg opp etter 7 timer søvn. Heller være litt trøtt, skippe middagshvilen. Men så var det dette med disiplin da.

Har forøvrig nettopp anskaffet meg en sleeptracker (www.sleeptracker.no) . Brukt den siste uken, og den virker faktisk. Enten det er psykisk, eller den faktisk virker, så kommer jeg meg opp.

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk i det siste våknet opp med ryggsmerter når jeg sover for lenge. Dette skjer aldri på de dagene jeg må opp tidlig, men alltid når jeg kan sove lenge. Jeg klarer ikke å forstå hvorfor.  :dontgetit:

8410976[/snapback]

Jeg hadde også dette problemet den tiden jeg hadde vondt i ryggen (belastningsskade) og lå på en myk madrass. Jeg hadde ofte vondt i ryggen etter å ha sovet lenge, dette var på en Jensenmadrass. Tilfeldighetene gjorde at jeg byttet til en annen madrass som var mye hardere, den var såpass mye hardere at jeg først hadde problemer med å sove på den. Jeg har imidlertid aldri hatt vondt i ryggen på morgenen i ettertid. Nå er jeg vant til madrassen og hadde problemer med å sovne på den myke madrassen en gang jeg måtte sove på den. :)

Lenke til kommentar
JEg sliter også med at jeg sover for mye. Har slitt med fåkket døgnrytme i flere år nå. Trikset mitt er å tvinge seg opp etter 7 timer søvn. Heller være litt trøtt, skippe middagshvilen. Men så var det dette med disiplin da.

Har forøvrig nettopp anskaffet meg en sleeptracker (www.sleeptracker.no) . Brukt den siste uken, og den virker faktisk. Enten det er psykisk, eller den faktisk virker, så kommer jeg meg opp.

8413160[/snapback]

Den så interessant ut den der. Men er det nødvendig å ha den på seg hele døgnet for at den skal "overvåke", eller kan man ta den på når man legger seg og så ta den av i det man går i dusjen? Særlig pen var den ikke, og det høres ufristende uhygienisk ut å ha på seg den samme gummiklokka døgnet rundt, året rundt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Særlig pen var den ikke, og det høres ufristende uhygienisk ut å ha på seg den samme gummiklokka døgnet rundt, året rundt.

8413412[/snapback]

Det går an og vaske klokker, om du ikke visste det.

Lenke til kommentar
Den så interessant ut den der. Men er det nødvendig å ha den på seg hele døgnet for at den skal "overvåke", eller kan man ta den på når man legger seg og så ta den av i det man går i dusjen? Særlig pen var den ikke, og det høres ufristende uhygienisk ut å ha på seg den samme gummiklokka døgnet rundt, året rundt.

Jeg har den kun på meg når jeg sover. Ligger på nattbordet ellers :) Forøvrig står det i bruksansvisningen at den er vanntett til 20 meter.

Forøvrig, vondt i hodet-teorien min er at man blir dehydrert.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...