Postkassestativ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Har en 93 mod Opel Astra 1,6i. Nylig har jeg fått en slags yling i girboksen i femte gir. Det er ikke bestandig det er en slik lyd, det kommer helt tilfeldig mens jeg kjører. Det er ganske mye slakke i stagene fra girspaken til girboksen. Kan det være at jeg ikke får bilen helt i gir? Til de som ikke vet hvilken lyd jeg snakker om så er det noe lignende som der er i bilen til Postmann Pat. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 kan være noe skurr med synkroniseringa, bytt girolje til å begynne med. Husk riktig olje. Er ikke vansklig og koster deg ca 3-400kr Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Har du sjekket oljenivået i gearkassen? Lekker den olje? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Det ble skiftet olje for ca en uke siden, har heller ikke sett noen lekasjer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Ble det fylt på passende med olje? Og riktig kvalitet? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Ble det fylt på passende med olje? Og riktig kvalitet? 8407057[/snapback] Det ble gjort på visborg auto så jeg regner med at det er rett olje og at det er fyllt på nokk Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg vet ikke hvor vanlig dette problemet er på Astra, men på min bil (1. gen SAAB 900) er hyling fra girkassa i høyere gir et tegn på at pinjonglageret er på vei til å ryke. Har hylinga noen sammenheng med akselerasjon eller bruk av motorbrems? Feil olje eller partikler i olja medfører økt slitasje på lagrene i kassa. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Jeg vet ikke hvor vanlig dette problemet er på Astra, men på min bil (1. gen SAAB 900) er hyling fra girkassa i høyere gir et tegn på at pinjonglageret er på vei til å ryke. Har hylinga noen sammenheng med akselerasjon eller bruk av motorbrems? Feil olje eller partikler i olja medfører økt slitasje på lagrene i kassa. 8414590[/snapback] Det er nylig skiftet olje på girkassa på merkeverksted. Ylinga kommer bare i femtegiret av og til, oftest når jeg har kjørt lenge uten å gire ned. Hvis det begynner å yle å jeg stopper på en utkjøring er lyden borte når jeg kommer opp i femtegiret igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå