BIG1 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei, jeg har en Dectron 42" plasma tv (hd-ready), den har ikke HDMI inngang men DVI. Jeg skal koble på min HDMI Silvercrest (LiDL) dvdspiller. Hva gir egentlig best bildekvalitet? HDMI --> DVI YUV --> YUV S-VIDEO --> S-VIDEO SCART --> SCART Det er jo så mange tilkoblingsmuligheter:) Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Regner med at HDMI > DVI gir best. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Er YUV bedre enn scart? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Er YUV bedre enn scart? 8404556[/snapback] Mer eller mindre det samme Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Kan jeg koble til scart samtidig som hdmi? Må jo få lyden inn på tv'n og.. eller finnes det overgang fra HDMI som går til DVI og Audio inn? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Du har da lyd over scart Scart + HDMI er jeg usikker på, regner ikke med at det går. HDMI til DVI er mulig, men skal du ha audio og, da har jeg enda ikke sett noe. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Ok:) Clas Ohlson har overganger til DVI, men det er jo bare bilde da... får se an hva jeg gjør Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ok:)Clas Ohlson har overganger til DVI, men det er jo bare bilde da... får se an hva jeg gjør 8419266[/snapback] Lykke til Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) HDMI/DVI er jo digitale signalføringer, mens de andre du har der er analoge. Et digitalt signal vil gi mindre støy i bildet på TV'en din, så du burde velge HDMI/DVI fremfor analoge kilder, hvis du er interessert i å ha så rent bilde som mulig. YUV er en fargemodell, på samme måte som RGB. Begge fargemodeller er tilgjengelige via SCART (som er konnektor-typen). Sikker på at ikke det er Component du mener? Component: http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video YUV: http://en.wikipedia.org/wiki/Yuv Endret 20. april 2007 av Caze Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Ok:) Tror nok det er component ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå