Imsochobo Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Ja, går på Åssiden VGS. og, ja.. etter påskeferien installerte de ett nytt system på det trådløse nettet. Capative portal, og ja.. gjett hva.. SSL2 !! støtter FF dette.. trur ikke det.. Opera.. kameraten min fikk ikke det til med en gang.. Idag forstod vi at det funker å logge inn.. med IE, ingen bruker IE, DU MÅ HA IE for å komme på det trådløse nettet.. okey.. Jeg bruker Linux: Ubuntu 7.04 Feisty Fawn, ubuntu er det systemet HW kjører på alle servere og hele systemet.. genialt enkel bra operativ system. jaja.. jeg måtte på kablede nettet installere IE i linux.. ja .. IE. du må også aktivere SSL2 i IE også.. SSL2 er veldig utdatert, og når jeg og 2 andre klagde til ikt mannskapet her, skjønte dem ikke noe om SSL, jeg spurte om det var mulig å lage støtte til SSL3, han mumla ett eller annet og sa at jeg måtte bruke internet explorer. Javel, trudde egentlig at dette ikke er lov. Tvinge folk til å bruke Microsoft sine produkter ? Skriv meninger, og gjerne skriv Artikkel om dette.. Sannsynlig samme for hele buskerud.. På screenshotet så ser du IE i linux.. Endret 18. april 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Kan bekrefte dette, var selv med bort og snakka med IKT'en her. Jeg bruker Windows Vista, under IE7 må man aktivere SSL2, da det ikke er aktivert som standard. Bruker vanligvis Opera som nettleser, vi har sliti med å koble til nå i flere dager. Irriterende. De støtter Microsoft tydeligvis, de burde kunne kjøre SSL3, slik at alle kan ha sjangse til å komme seg inn. Helt sykt. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) ehm, tror ikke det var noe passende emnetittel egentlig. Her fikk vi besjed om at vi kunne bli utvist fra skolen om vi brukte linux, hvor kipt er ikke det a Endret 17. april 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
tokki Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er støtte for ssl2 i firefox, det er bare disabled default. Skriv i adressefeltet: about:config Finn alle instillingene (filterer med å skrive ssl) med ssl2 og velg enabled Restart nettleseren, og nå burde det fungere. TC Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Kan du ikke bare Enable SSL2 i Firefox, da, og bruke tiden til noe mer enn å kjefte og smelle over IKT's inkompetanse og fylkeskommunens "monopolisme"? Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 burde ha support.. og hvordan du skal aktivere de steinalder krypteringene ?. istede for å ikke skjønne hva ssl er og si at vi må bruke IE. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 okey.. jævlig homo for å si det med egne ord. 8403595[/snapback] Synes det er unødvendig med slik språkbruk her. Ellers så burde alle nettløsninger støtte åpne standarder og ikke sære M$ løsninger. Lenke til kommentar
Luza Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Ah...ingenting er som å lese sutrete innlegg før man skal spise middag. Finn deg et annet nett å bruk davel, som ikke administreres av homofile (?!??!??) Selv om jeg er enig i at det antagelig burde settes opp på en annen måte, bør det vel være enhver netteier-/admin sin rettighet å bestemme hva som skal gå ann å gjøre over nettet de eier/drifter. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det virker å logge på med FF etter man har enablet SSL2, men får det ikke til å virke med IE7 eller Opera, selv etter å ha enablet SSL-støtten. Men det er jo synd at det er satt opp sånn, da vi alle prøver å få folk til å gå over til andre nettlesere, også opplever de at de ikke får logget på nettet, uten å surre i about:config. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 ehm, tror ikke det var noe passende emnetittel egentlig.Her fikk vi besjed om at vi kunne bli utvist fra skolen om vi brukte linux, hvor kipt er ikke det a 8403676[/snapback] Bra inkompetente de da, skjønner tydligvis ikke noe om linux som operativ system. Men er man trangsynt så er man trangsynt Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) jævlig homo for å si det med egne ord. 8403595[/snapback] Driter egentlig i hele innlegget ditt, men reagerer på din språkbruk. Hvor har du det fra at homser deaktiverer SSL3? Og hva har egentlig homser med denne artikkelen å gjøre? Høres egentlig ut som om du er i en alder hvor du enda ikke er gammel nok til å vite hva du selv er... (dvs 10-14 år) så pass på... kanskje du ender opp som en selv. Hilsen en "jævla" homo. Endret 17. april 2007 av godonnet Lenke til kommentar
victurus Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Reagerer på at dem bruker ssl 2.0 med sine gode og fine sikkerhetshull..... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 så vidt jeg vet er det ikke tillatt å ha med privat pc på Åssiden VGS lengere, hvilket betyr at hvordan de velger å sette opp nettverket sitt er totalt urelevant, i stedet for å irritere deg over det burde du kansje fokusere på språkbruken din, samt å følge skolens regler. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Her fikk vi besjed om at vi kunne bli utvist fra skolen om vi brukte linux, hvor kjipt er ikke det a 8403676[/snapback] Hvis det er tilfellet ville jeg aktivt brukt Linux åpenlyst foran lærere i håp om å bli utvist. Tenk på det mediehysteriet du kunne skapt om du ble utvist på grunn av å bruke Linux. Sannsynligvis ville det ikke bare lage overskrifter i Norge og hvis man vet å untytte det kan man skape oppmerksomhet rundt et viktig tema og fremme en god sak. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) ehm, tror ikke det var noe passende emnetittel egentlig.Her fikk vi besjed om at vi kunne bli utvist fra skolen om vi brukte linux, hvor kipt er ikke det a 8403676[/snapback] Bra inkompetente de da, skjønner tydligvis ikke noe om linux som operativ system. Linux er ikke et operativsystem . Hvis det er tilfellet ville jeg aktivt brukt Linux åpenlyst foran lærere i håp om å bli utvist. Tenk på det mediehysteriet du kunne skapt om du ble utvist på grunn av å bruke Linux. Sannsynligvis ville det ikke bare lage overskrifter i Norge og hvis man vet å untytte det kan man skape oppmerksomhet rundt et viktig tema og fremme en god sak. Samme her, hadde skreket høyere enn Stallman . Endret 17. april 2007 av xNINJA Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 ehm, tror ikke det var noe passende emnetittel egentlig.Her fikk vi besjed om at vi kunne bli utvist fra skolen om vi brukte linux, hvor kipt er ikke det a 8403676[/snapback] Bra inkompetente de da, skjønner tydligvis ikke noe om linux som operativ system. Linux er ikke et operativsystem . Er ikke linux ett operativsystem? Klikk her: define:linux ...og se hvor mange ganger du finner ordene "operating system" Lenke til kommentar
haalo Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Er ikke linux ett operativsystem?Klikk her: define:linux ...og se hvor mange ganger du finner ordene "operating system" Bare fordi mange tror Linux er et operativsystem endrer ikke det faktum at Linux er en kernel. Det OSet de fleste tenker på når de hører Linux er egentlig GNU/Linux. (Beklager OT-kveruleringen min, klarer ikke å la være .) Endret 18. april 2007 av xNINJA Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Trur trådstarter sin frustrasjon egenlig viser bare mangel på egen kunnskap Opera søtter også SSL2, men må aktiveres. Bruker dette selv på Høyskolen i Agder. Eneste som er litt dritt er at jeg har 10 tabs med forskjellige sider som åpner by default. Og når jeg ikke er pålogget nettet så vil alle sidene bli redirected til HiA sin SSL2 pålogging. Litt plagsomt, men 10 sekunder med IE for å logge på og deretter hoppe over til Opera har gjort hverdagen min veldig lett Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 ehm, tror ikke det var noe passende emnetittel egentlig.Her fikk vi besjed om at vi kunne bli utvist fra skolen om vi brukte linux, hvor kipt er ikke det a 8403676[/snapback] Blir du utvist for det så må du ramme inn brevet og henge på veggen. I visse bedrifter så gir det veldig høy street-cred. Minst like mye som en god eksamen. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 ehm, tror ikke det var noe passende emnetittel egentlig.Her fikk vi besjed om at vi kunne bli utvist fra skolen om vi brukte linux, hvor kipt er ikke det a 8403676[/snapback] Blir du utvist for det så må du ramme inn brevet og henge på veggen. I visse bedrifter så gir det veldig høy street-cred. Minst like mye som en god eksamen. 8418789[/snapback] jeg sa det til kompisen min, at han bare måtte bruke det, blir du utvist for å bruke anett enn windows har du noe morsomt å vise frem på jobb intervju hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå