LtdEdFred Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Heisann. Jeg skal slå sammen to partisjoner og pga lite plass har jeg flytta alt over fra F:en til de resterende partisjonene og brent resten på CD'er. Jeg har nå tømt F: HELT. Allikevel står det at jeg har 19.3 GB ledig, mens total størrelse er 22.7 GB. Er det noe galt her? Jeg får heller ikke formatert den fordi den gir meg noe mas om at jeg må lukke programmer som viser innholdet på disken Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Er de tallene du oppgir oppgitt i samme størrelse (GiB eller GB)? Det kan jo fort se ut som om noe plass forsvinner om man ikke tar det i betraktning. Filsystemet tar også noe plass. Søppelbøtte og restore tar en del plass men vil forsvinne når du formaterer. Bare lukk alle programmer før du prøver å formatere. Da funker det sikkert. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Beklager å ha kastet bort tiden deres. Partition Magic klarte oppgaven. Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 ja, noen lika kansje partition magic, men det gjør ikkje eg. formaterte med windows sitt opplegg når eg innstallerte xp på nytt... c: klarte på ett eller anna vis å bestemme seg for i kalle seg i:.. like irriterende som når mine dokumenter å min datamaskin står i omvendt rekkefølge på skulen å heime.. å på skulen er det safety-card i alle maskine, så ingen innstillinger blir lagra(har formatert den eine maskina heilt opp i 14 ganger iløpet av en skuledag, blir ikkje formatert likevel..) eg måtte jo prøve "drive-mapper" i partition magic for å få i: til å bli c:... skulle aldri ha gjort det.. han bill g. vart sur på meg, å klage over at ikkje hadde 100% kontroll over maskina, å nekta meg å bruke den.. prøvde i sikkermodus, men det samme skjedde der, satt i xp-plata, reboota, gikk i bios å sa at maskina skulle boote fra cd først, formaterte maskina, installerte xp på nytt, å no var c:, c:... Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 [offtopic] Gratulerer med 999 meldinger :smile: [/offtopic] Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 [fortsatt off topic]Takk for den :smile: Dette er min første post med firesiffret Meldingsteller :smile:[/fortsatt off topic] Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Quote: Hjelper'n skrev (2002-12-19 22:11):formaterte med windows sitt opplegg når eg innstallerte xp på nytt... c: klarte på ett eller anna vis å bestemme seg for i kalle seg i:.. Det er ikke noe problem å endre stasjonsbokstav i XP. Men du kan selvsagt ikke endre den til en som allerede er i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå