Gjest Guest Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Benytter meg av gjestefunksjonen siden jeg ikke vil at dette skal kunne kobles opp mot kjæresten min, håper det går greit hos lovens lange arm her i huset. Det har seg sånn at kjæresten min rotet med en annen jente i helgen som gikk. Når jeg tenker etter så blir "rote" for mildt ord, men kom ikke på et bedre i farten. Etter at kjæresten min og en venninne av henne hadde drukket en del begynte hun andre å legge an på kjæresten min. Det ene førte til det andre og hun fant ut at hun hadde lyst til å prøve det bare for å se hvordan det var å elske med en annen av samme kjønn. Vi kan vel si at de kjørte løpet helt ut med både fingre og tunge på/i hverandre. Det var vel i går hun fortalte meg det og jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om den hendelsen. Hvis hun hadde rotet med en gutt så hadde jeg nok sagt takk og farvel på dagen, men siden det var med en annen jente så blir det ikke så veldig farlig i mine øyne. Nå skal jeg ikke legge skjul på at jeg ble litt såret og skuffet, kunne godt vært foruten at hun gjorde noe sånt, men samtidig så plager det ikke meg noe nevneverdig. Hun sa også at dette kun var et engangstilfelle og noe lignende aldri skulle skje igjen. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om det som skjedde. Hvis det hadde skjedd med kjæresten din, hadde du sett på det som utroskap? Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jepp, jeg hadde sett på det som utroskap. Har opplevd noe av det samme selv. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvis jeg var gutt og dama mi gjorde det med en annen jente, nei. Om Marius ville gjort det med en gutt ( ) vær så god, ikke utro. Men, kommer det følelser inn i bildet og man føler seg virkelig tiltrukket av den andre personen, DA er det mer utroskap i mitt hode. Men bare for å utforske det seksuelle? Nei.. Dersom hun bare ville teste det og ikke har "konvertert", så hadde hun vel en grei erfaring og intet mer. Men det er forskjell på å teste det en gang, og å fortsette med det. Syns du burde vært fornøyd med at hun stoler på deg og forteller deg det. Lenke til kommentar
MariusAndreNilsen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Slik som samfunnet i Norge i dag er, så er det så og si likestilling mellom homofili og hetro. Så om jenta koser seg med en jente eller en gutt er likegjyldig. Kjønn har ingen ting og si i mine øyne. Hadde dette skjedd meg, ville jeg sett på det på samme måte som om dama hadde logget med en gutt. Sex er sex, uansett om det er hull i hull eller pinne i hull!! Men dette er min mening!! Andre kan jo selvfølgelig se på dette på en annen måte. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Så om du roter med en annen gutt, er det ikke utroskap ? Siden du ikke har følelser for han ? Eller gjelder det bare jente-jente, gutt-gutt ? Så du kan da utforske seksuelt, uten å mene det er utroskap ? Jeg hadde nok reagert om jeg plutselig fikk vite at du hadde hatt sex med en annen jente. Det er å gå litt langt synes jeg. Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 vel. synes bare at vis du mislikte dette (slik som jeg gjorde) så burde du virkeli gjøre det klart for henne at du mislikte det. hun må virkelig skjønne det. å så får du vel bare håpe på at det ikke er noe mer inne i bildet. for en snodi hendelse Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Sant det, definisjonen av utroskap er veldig subjektiv.. For meg hadde det klikka om jeg hadde sett dama mi kyssa noen andre, samma hvilket kjønn.. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er selvfølgelig individuelle grenser i forhold til dette, men det trodde jeg det var unødvendig å skrive. Det er ikke slik at jeg ønsker at kjæresten skal gå og utforske med det samme kjønn sånn plutselig, eller at jeg syns det er greit å gjøre det selv uten å ha snakket om det først. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 vel, du sier jo selv at det ikke plager deg nevneverdig. så gi henne en sjanse til da. Du kan jo spørre henne hva hun hadde syntes om at du hadde prøvd deg på en annen gutt. Men personlig mener jeg at det er utroskap, litt hvertfall. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Å utforske er en ting. Tror jeg hadde vært okei med det om jeg viste om det, og var 100% sikker på at det var kunn for utforsking. Men hadde det gått lengre enn det hadde panna møtt panna og kneet møtt skrittet. Også dumpa i elva. Hadde det vært motsatt kjønn. Bye bye whore. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jupp. Og det er det jeg mener, så lenge det var utforsking og det er intet mer, så er det ikke utroskap. Det som for meg ville vært det eventuelle problemet i denne situasjonen, var at han ikke visste om det på forhånd, og at de ikke hadde snakket om det (?). Jeg ville jo heller hatt med kjæresten jeg da Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg ville jo heller hatt med kjæresten jeg da 8403482[/snapback] Takk gud! Er jo rimelig merkelig å ha masse sånne fantasier når man er sammen med noen også. Om man virkelig vil gjøre "alt" mulig rart med andre mennesker, så kan man holde seg singel. Lenke til kommentar
tjente20 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 dette er et veldi ubestemt tema, utroskap... du må selv finne ut om du føler at hun har vært utro mot deg. og prate med henne om hvordan hun føler det angående utroskap eller ikke... egentli så hadde d vel vært best om man kunne ha avtalt med hværandre hva man tenkte om utroskap før noe slikt skjer... om du føler at hun var utro mot deg må du si d til henne... kanskje hun ikke hadde gjort d om hun visste at du ville ha problemer med d? Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Prate sammen om problemet er det eneste som funker hær Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Utroskap er når noen går utenfor forholdets grenser og tar seg til rette i form av et eller flere svik mot forholdet, slik jeg ser det. Utroskap trenger ikke bare å dreie seg om sex, men også svik i form av ekteskapsløfter, økonomi osv... Det dreier seg rett og slett om å være utro, i en eller annen form, mot den partneren du er sammen med (selv om utroskap ofte blir kun satt i sammenheng med sex). Det er også her at ting blir komplisert! Hver enkelt menneske har forskjellige forventinger til andre mennesker og til et forhold. Det er svært subjektivt hva man karakteriserer som svik og hvor flink man er til å rettferdiggjøre ting ovenfor seg selv. Det er derfor så viktig å være klar på hvilke grenser du forventer at din partner respekterer, hvis et forhold mellom dere skal fungere. Noen par har sex med andre par og andre bryr seg ikke om at partneren har sex med andre. Som sagt, det finnes uttallige "løsninger". Uansett, så synes jeg dama di, helt klart, har fullstendig gått bak ryggen din og gjort ting som, jeg er sikker på, hun vet hun ikke burde gjort og det viser jo at hun ikke er så flink til å trekke seg unna slike situasjoner som hun burde! Hun har garantert sine måter å rettferdiggjøre ting på, men det forandrer ikke at hun har gått bak ryggen din og det er her jeg mener sviket kommer inn i bildet. For å kjøre en lang historie kort: Når en person går bak ryggen på sin egen partner, så er som regel av den grunn at det foregår noe som ikke burde finne sted! Uansett, så er det ditt forhold og du må kjenne på om dine grenser er blitt tråkket på! Hennes behov var å utforske med en av samme kjønn og fikk dekt dette behovet. Det skal liksom være greit... Hvis du da har behov for å utforske litt mer med noen av samme kjønn og det er ditt behov, får du da mulighet til å dekke det? Tviler på det! Prøv å snu situasjonen når du snakker med henne. Hvordan hadde hun reagert hvis du hadde gjort det samme? Hvem sier at det er mer greit av det er en person av samme kjønn? Er det kun opp til henne å vurdere? Skal kun hun bestemme og sette primissene for hva som er akseptabelt i deres forhold? Da kan hun jo faktisk, i ytterste konsekvens, gjøre hva hun vil... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hun hadde sex med en annen. Det ville jeg karakterisert som utroskap. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er jo utroskap, men det er opp til deg om du vil tolerere slikt utroskap. Sånne ting bunner ut i holdninger. Mange er ikke like negative til en affære om det er med en av samme kjønn, som om det hadde vært med en av motsatt kjønn. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Syns du burde vært fornøyd med at hun stoler på deg og forteller deg det. 8403394[/snapback] Har også vært inne på den tanken, må jo ha vært en grunn til at hun fortalte meg det for ut fra det jeg vet så er vi bare 3 personer som vet om hendelsen. Ikke at det rettferdiggjør det hun gjorde, men jeg fikk vite det fra henne om ikke annet. Det som for meg ville vært det eventuelle problemet i denne situasjonen, var at han ikke visste om det på forhånd, og at de ikke hadde snakket om det (?). 8403482[/snapback] Den kom som lyn fra åpen himmel på meg, visste ikke noe om det. Litt vanskelig å spå hvordan jeg hadde reagert hvis hun hadde spurt meg på forhånd, da hadde jeg nok reagert annerledes enn jeg gjør nå. Uansett, så synes jeg dama di, helt klart, har fullstendig gått bak ryggen din og gjort ting som, jeg er sikker på, hun vet hun ikke burde gjort og det viser jo at hun ikke er så flink til å trekke seg unna slike situasjoner som hun burde! Hun har garantert sine måter å rettferdiggjøre ting på, men det forandrer ikke at hun har gått bak ryggen din og det er her jeg mener sviket kommer inn i bildet. 8403813[/snapback] Skal være enig i at hun har gått bak ryggen min og at hun i mine øyne burde trukket seg unna. Hun sa at begge var godt beruset, men har lite til overs for sånne begrunnelser. Har jo vært uforskammet full selv, men vet fremdeles hva man skal og ikke skal gjøre selv om man er beruset. Vi snakket noen timer om det i går og jeg sa i fra om at dette ikke skal gjenta seg. Har ikke tenkt å være i et forhold hvor hun eksperimenterer med både det ene og det andre og tror at det skal gå greit, men lite jeg kan gjøre med det som skjedde i helgen. Plager meg fremdeles ikke noe nevneverdig, blir ikke å gjøre det slutt med henne pga denne hendelsen, men må vel ta en ny prat med henne om å sette grenser innenfor diverse områder bare så man er helt sikker på at noe lignende ikke gjentar seg. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Syntes det er utroskap, uansett hvilket kjønn det var med. Jeg hadde ikke syntes det var greit for fem flate øre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå