olslot Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei trenger litt hjelp me en oppgave her.. skal ikke løse oppgaven enda, men holder på å analysere hvordan jeg skal løse di forskjellige oppgavene.. noen som har noen tips i hva jeg bør ha med på di forskjellige oppgavene? Jeg er takknemmelig for all hjelp jeg får:) Situasjon virksomheten du arbeider i, skal ansette en ny medarbeider. Vedkommende er tiltenkt en stilling som mellomleder i organisasjonen, og har dermed et stort behov for å bruke ikt i sitt daglige virke. som ikt- drift opperatør skal du utføre følgende oppgaver: 1. dataarbeidsplass: du skal etablere en ny dataarbeidsplass for denne medarbeideren. forklar hvordan du vil gå frem i dette arbeidet. 2. nettverk: gjør greie for hvilken informasjon vedkommende må få tilgang til for å kunne ta i bruk og utnytte nettverket. 3. personvern: ledelsen har nylig bestemt at bedriftens retningslinjer for behandling og lagring av personopplysninger skal dokumenteres skriftlig. Lag forslag til slike retningslinjer. 4. teknisk problem: da den nye medarbeideren skal starte arbeidet i virksomheten, viser det seg at vedkommende ikke får logget seg på nettverket. lag en feilbeskrivelse på engelsk, der du også forklarer hva du har gjort for å løse problemet. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Fagprøve ? Uansett, her er kompetanseprofilen til IKT- Driftsfag. • har kunnskaper om service, respekt og veiledning, samt gode kommunikative ferdigheter på norsk og engelsk • kan planlegge, gjennomføre, dokumentere og vurdere eget arbeid og læring, samt samarbeide • kan bruke kunnskaper og begreper om informasjons- og kommunikasjonssystemers oppbygging og virkemåte i arbeidet, og kan være kreativ og kritisk og bruke teknologien til å løse arbeidsoppgaver • kan bruke teknisk dokumentasjon på norsk og engelsk • kjenner krav til omstilling i yrkesutøvelsen, og kan aktivt tilegne seg og anvende kunnskap i nye sammenhenger • kan behandle informasjon på en etisk måte, følge aktuelle lover, forskrifter, regler og avtaler, samt ivareta hensyn til HMS • har kunnskap om bedriftens oppgaver lokalt, kjenner bedriftens organisasjon, samt egen plassering og funksjon og kan prioritere oppgaver i tråd med bedriftens lønnsomhet og kvalitetskrav • kan veilede i bruk av arbeidsstasjonen, og veilede andre i bruk av bedriftens systemer • kan planlegge og gjennomføre oppsett av en arbeidsplass ut fra brukerens og virksomhetens behov, utføre kvalitetskontroll og dokumentere oppsettet • kan drifte et nettverk, samt definere og dokumentere sikkerhetsrutiner i nettverk • kan bidra i arbeidet med vurdering, tilpassing og vedlikehold av IKT-systemer og dokumentere vedlikeholdsprosessen • behersker metoder for logisk og systematisk feilsøking Den avsluttende opplæringen i bedrift består av modulene 1: Brukerstøtte, 2: Arbeidsplass, 3: Nettverksdrift , 4: Systemvedlikehold. I tillegg har innehaveren av dette dokumentet kunnskap på videregående skoles nivå i norsk, engelsk, matematikk, naturfag, samfunnslære og kroppsøving. Voksne kandidater kan i visse tilfelle bli fritatt fra kravet til disse fagene. Er vel ikke noe svar på oppgaven. Men fint å følge kompetanse profilen. Lenke til kommentar
olslot Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 nei frivillig eksamen som æ sitt å gjør:P ska ta opp en ikt eksamen i mai-juni... så d e greit å vær litt forberedt:D takk btw:) Lenke til kommentar
olslot Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Greit med flere svar også... trenger all den hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå