Gå til innhold

Final Fantasy ikke lenger eksklusivt til PS3

ohlala

Anbefalte innlegg

Vel hadde wii vært kraftigere, så ville nok FF XIII ha havnet eksklusivt på wii. Men siden Wii ikke har datakraften nødvendig til å levere grafikken og andre storslåtte effekter Square ønsker i FF spillene, så vil det nok ikke skje.

DQ10 derimot, er jeg rimelig sikker på kommer til å være Wii/DS eksklusiv (da det grafiske aldri har stått i sentrum for DQ spillene). Med mindre Enix velger å kjøre den kun på DS også. Nintendo burde faktisk forlange et ordentlig DQ spill til Wii, istedenfor DS. Men nå kommer nok spin-offen til å selge i bøttevis også.

Hadde Hiroshi Yamauchi vært sjefen fortsatt så er jeg sikker på at DQ9 hadde havnet på Wii og ikke DS. ;)

Endret av dracula
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her hadde jeg tenkt å skrive at "med annen konsoll, er jeg ganske sikker på at den konsollen blir Wii. Square liker å lage spill til DS siden på den kan spillene spilles på en annen måte, slik man kan med Wii.

Jeg tviler på at Square kommer til å legge FF til 360. Mesteparten pga få japanere som har 360. Eneste grunnen til at til FF XI kom på 360 var for å få spredt spillet til flest mulig brukere, da de ikke kunne vente på lanseringen av PS3"

Link.

8405822[/snapback]

Jeg tenkte å skrive det samme, men tenkte at dette ville få noen til å tenne på alle plugger rundt forbi så jeg lot være :)

Men,men vi får se =)

Lenke til kommentar

Jeg er temmelig sikker på at et av de 3 kommer til wii, og siden ff12 s revenant wings kommer til ds har jeg tro på et spill i ffxiii serien også kommer dit.

Da gjenstår det i min øyne et spill. Om 360 eller PSP får dette kan bli spennende. det er 10 mill salg vs. 20 mill salg.. så sånn sett bør psp vinne. Med tanke på at SE kanskje ser japan som hovedmarked øker sjansen enda mer for at det er psp.

Bare for å øke spenningen litt :

ffxiii.JPG

Kanskje noen kan tolke litt utfra størrelsen på de forskjellige ledige plassene :p

Jeg vil også ta meg friheten å legge til enda en mulighet.. Film?

Square-Enix kan fort ha tenkt at en av disse skal være noe liknende Advent Children.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Dette bekrefter vel bare det vi har visst en stund nå, SE tenker multiplattform, men har ennå til gode å annonsere noe.

Det kan godt hende det er Wii som menes her, men personlig har jeg nesten like stor tro på en X360-versjon av allerede annonserte ps3-spill. FF selger nemlig godt i amerika også, og alt tyder på at at MS tar en saftig bit av markedet der, ikke umulig de blir markedsleder også. Dermed kommer de japanske utviklerne ikke unna 360'en om de vil oppnå høye salgstall i amerika også.

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

La oss heve spenningen enda noen hakk:

On April 6, Square Enix filed for a trademark on the name "Dissidia" in North America

Could this be yet another title in the Fabula Nova Crystallis compilation (which would make it the fifth FFXIII title)? Or perhaps the unknown title of the next Kingdom Hearts game? Or is it another game altogether.

More importantly, when is Square Enix going to come out and make an official announcement about it?

According to FF-XIII.net, Dissidia is Latin for "To Dissagree".

Dersom dette også blir et XIII-spill, snakker vi nå om femte del. Kun én del igjen da!

Link

Legger ved et lite bilde:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ProjectBase.jpg

EDIT:

According to a recent poll done by Japanese magazine Famitsu, fans would like to see Final Fantasy XIII go multi platform. It was ranked 3rd on the poll "What exclusive game would you like to go multiplatform?" with a total of 196 votes.

Link

EDIT IGJEN:

Motomu Toriyama, director for Final Fantasy XIII, seems to love working with the PS3 and he says that the PS3 is an ideal console for the game according to a recent interview done.

This could mean that the game will be a PS3 exclusive after all.

Link.

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Toriyama on FFXIII

There's the possibility of making minigames in Final Fantasy XIII, but they might end up as full game releases. Toriyama was also asked whether the game will be utilizing the PS3's other features like the Blu-ray disc format and the PlayStation Network, and he replied by saying that the PS3's high-definition capabilities were most crucial in the development of the game. He also said that the devs are contemplating on the PS3's online functions.

Vet ikke hvordan jeg vil tolke det ...

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

Final Fantasy-serien er jo en av stadig færre serier som bruker pre-rendrede filmer i spillene sine. Jeg er grusomt spent på om dette blir tilfelle i neste spill også. For isåfall må de nok rendres i både PAL-, NTSC- og HD-oppløsning. Skal to eller flere (om spillet vil fungere i 1080, må de ha både 720- og 1080-oppløsninger) av hvert eneste klipp inkluderes i hver kopi av spillet, vil nok PS3 ha en liten fordel med tanke på discformatet sin overlegne kapasitet. Kan det være dette "Toriyama" (aner ikke hvem det er) mente nå han sa "the PS3's high-definition capabilities were most crucial in the development of the game"?

Det er jo selvsagt ikke verre en lansere spillet på en ekstra disc, men mulig SE ser på det som en stor fordel.

Lenke til kommentar

Jeg husker et intervju hvor det ble snakket om motoren spillene tvikles på, men jeg tror også at den siden muligens feiltolker det som ble sagt.

Jeg tror fortsatt mest på at SE i denne omgang kommer til å lage FFXIII og Versus kun til PS3 og annonsere andre spill for X360 og Wii, noen direkte koblet til hovedserien i FF og i tillegg kommer det diverse spinoffs. Oppfølgerne til FFXIII og Versus kan jeg dog tenke meg at de utvikler både til PS3 og X360. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...