Gå til innhold

Final Fantasy ikke lenger eksklusivt til PS3

ohlala

Anbefalte innlegg

Final Fantasy Director Motomu Toriyama have revealed today that Fabula Nova Crystallis series will not be exclusive to the ps3 and mobile phones. There have been rumors of the final fantasy gracing other platforms and this piece of information just about confirms these rumors. Will we be seeing the FF series on the xbox360 ? or the wii ?

Kilde

Lukter Xbox 360 versjon

Endret av ohlala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Final fantasy har da aldri vært eksklusiv til sony konsoller. Masse spill på forskjellige plattformer, mens at FF 7 til 12 var eksklusivt til ps1 og ps2. Noen av disse kom også ut på pc etter noe tid. Final fantasy xi var vel på både ps2, pc og xbox. FF serien er den beste rpg serien i mine øyne, og unner flest mulig disse spillene.

Lenke til kommentar
Tror du misforstår. Fabula Nova Crystallis betyr "Den nye historien om krystallen" eller noe sånt på latin og er fellesnavnet for de tre FFXIII-spillene.

8403150[/snapback]

Så da kan det hende siste FF vil gå multiplatform

Ikke rart om FF og MGS vil gå multiplatform, de vil selge flere spill og tjene mere penger

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at square-enix har snakket om å dra ut Fabula Nova Crystallis serien i 6 eller kanskje til og med 9 deler. Det skulle ikke forundre meg om vi vil se at flere forskjellige konsoller får ta del i dette.

Jeg tror det er meget sannsynlig at vi får se disse spillene på flere konsoller. For min del har Square-Enix bevist at deres fokus er endret til kun og maksimere profitt ved å gi ut dårlige spin-offs av ff spillene og utallige porter av gamle versjoner.

At de til og med sprer histiorien til mobil er etter min mening helt på trynet.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Final fantasy har da aldri vært eksklusiv til sony konsoller. Masse spill på forskjellige plattformer, mens at FF 7 til 12 var eksklusivt til ps1 og ps2. Noen av disse kom også ut på pc etter noe tid. Final fantasy xi var vel på både ps2, pc og xbox. FF serien er den beste rpg serien i mine øyne, og unner flest mulig disse spillene.

8403173[/snapback]

Siden FF VII så har FFs hovedserie vært eksklusiv til Sony konsoller. FF XI regner jeg ikke som en del av den, da det var et MMORPG. Men ja enkelte av spillene havnet på PC. Men ingen av dem har blitt utgitt på andre konsoller.

Selvsagt unner man flest mulig disse spillene, det var jo ikke poenget mitt i det hele tatt. Er jo ikke Sony fan, og eier alle tre konsollene. For min del, så kan de utgi FF XIII eksklusivt til Xbox360 eller Wii. Nevnte bare fakta. SquareEnix har dessverre vært trofast mot Sony, når det gjelder FFs hovedserie, siden de flyttet serien over til Sony konsoller.

Tror du misforstår. Fabula Nova Crystallis betyr "Den nye historien om krystallen" eller noe sånt på latin og er fellesnavnet for de tre FFXIII-spillene.

8403150[/snapback]

Det stemmer, men to av spillene er jo spin-offs, og det vil ikke forundre meg om det kun var spin-offene som havnet på andre konsoller enn PS3. Xbox360 selger altfor dårlig i Japan til at SquareEnix vil tørre å sette seg imot Sony, ved å bringe hoved spillet over til 360. Men det vil ikke forundre meg om et av spin-offene (Agito og/ellers) versus havner på 360 og wii. Agito havner vel på både DS og PSP etterhvert.

tidus2k4, jeg har ikke noe imot porter av de gamle spillene (spesielt ikke FF3 som aldri før hadde blitt gitt ut på engelsk), men de fleste av spin-offene er direkte elendige, og noe SquareEnix kunne ha spart oss for ja.

Endret av dracula
Lenke til kommentar
Final Fantasy Director Motomu Toriyama have revealed today that Fabula Nova Crystallis series will not be exclusive to the ps3 and mobile phones. There have been rumors of the final fantasy gracing other platforms and this piece of information just about confirms these rumors. Will we be seeing the FF series on the xbox360 ? or the wii ?

What rumours?

Det er helt sikkert at det ikke skader spillmarkedet ved å gi ut på flere konsoller, men jeg hadde helst sett at det kun kom til PS3, da jeg ikke gidder å kjøpe de andre...

Worst case scenario: første del av et FFspill på PS3, for å fortsettte historien spill resten på X360 :o

Lenke til kommentar

Final Fantasy XIII og Final Fantasy Versus XIII er PS3 spill. Final Fantasy Agito XIII er et mobilspill (som vi sikkert aldri får se utenfor Japan). I tillegg til disse 3 har Square Enix registrert et navn til i USA som jeg ikke husker i farten...det er nok dette som vil komme på 360 eller Wii.

Edit: Haeresis var navnet.

Endret av shaker
Lenke til kommentar
Time to get your 'speculation' on people, the FFXIII project, Fabula Nove Crystallis, as it stands, consists of two PS3s games and a mobile one, but with a planned six titles in total, Square Enix's Motomu Toriyama has confirmed that other platforms (*cough*....360) will be recieving the FFXIII treatment.

Kan fort bli som jeg frykter tror jeg.. at noen av disse 3 "planned" titlene kommer til diverse konsoller.

Blir utrolig kaos om 2 av dem er ps3 exclusive, 1 mobil, 1 ds, 1 wii og 1 xbox360

La oss håpe de finner en bedre løsning enn det. La alt gå multi evt.

Lenke til kommentar

Dersom FF XIII-serien spres til andre konsoller, så betyr ikke det at XIII og Versus XIII er de som skal spres. Disse er ekslusive til PS3.

Det som antakelig kommer til en annen konsoll, blir vel Haeresis.

Her hadde jeg tenkt å skrive at "med annen konsoll, er jeg ganske sikker på at den konsollen blir Wii. Square liker å lage spill til DS siden på den kan spillene spilles på en annen måte, slik man kan med Wii.

Jeg tviler på at Square kommer til å legge FF til 360. Mesteparten pga få japanere som har 360. Eneste grunnen til at til FF XI kom på 360 var for å få spredt spillet til flest mulig brukere, da de ikke kunne vente på lanseringen av PS3"

Men dette skriver jeg (egentlig ikke) fordi jeg kom på pressekonferansen til Microsoft på E3 2005:

En av de største overraskelsene under Microsofts pressekonferanse grytidlig på nasjonaldagen, var annonseringen av at Microsoft og den japanske utviklergiganten Square Enix har inngått et samarbeid, som foreløpig beskrives å være i startfasen. Først og fremst vil samarbeidet lede til at «Final Fantasy XI: Online» vil lanseres til Xbox 360, men begge parter bekrefter at flere spill vil komme med tiden.

Samarbeidet er særlig viktig for Microsoft, i og med at dette blir første gang en japansk utvikler samarbeider med Microsoft på Xbox. Det er heller ingen hemmelighet at Xbox sliter hardt i Japan, hvor den ikke selger særlig tilfredsstillende. Denne nyheten kan derimot snu mye av den trenden - og være starten på en karriere for Xbox 360 også i Japan.

Derfor får man heller vente i spenning istedet for å trekke forhastede slutninger.

Link.

Lenke til kommentar

Tror en god del folk som leser den artikkelen vil gå bananas og høylytt (forum)brøle at "FF kommer til X360, haha PS3 mister nok en ekslusiv tittel"...noe som er ren og skjær faktafeil. Hvis man leser det som faktisk står i den scannede artikkelen så vil man se at det ikke er noe som tyder på at de to FF spillene til PS3 skal komme til andre platformer også.

Spillene det her snakkes om er mest sannsynlig det nye haeresis prosjektet og dette online spillet som Microsoft og Square samarbeider om. Samt andre titler som ennå ikke er annonsert. Mulig man kan spekulere i at Haeresis kommer til Wii, det blir spennende å se. Men selv om FFXIII og Versus kun kommer til PS3, så ser jeg ikke helt bort fra at etterfølgerne kan komme til både PS3 og X360. :)

FF XIII og Versus er fortsatt PS3 ekslusive, og inntil man får en faktisk pressemelding om noe annet så vil de fortsette å være det.

Det jeg venter i spenning på, er nyheter angående Kingdom Hearts III. Selv tror jeg det kommer til å bli utviklet for både PS3 og X360 og muligens også Wii. Eller kanskje ekslusivt til Wii....man vet aldri.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...