Xecuter Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Tenkte jeg skulle prøve Beagle, denne søkemotoren som skulle være så hinsides bra! CRAP! Ble meget misfornøyd. Ville prøve en ny siden jeg mistenkte søkemotoren som følger med Gnome for å være litt utilregnelig. Men Beagle tar kaka. Mange av filene jeg søker på fins ikke i følge Beagle, selv om de er der. Og for de som skulle begynne å kverulere; ja jeg har kjørt indekseringsprosessen. Et lite eksempel: Med Gnome sin søkemotor finner jeg 131 resultater på "metallica"; en mappe, resten MP3. Med Beagle finner jeg null, niks, nada! Så til dere som tenker på å finne en annen søkemotor til maskinen, hold dere unna Beagle. Skal nevnes at Beagle++ skal komme som er basert et annet prinsipp (elns), så det gjenstår å prøve det. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Jeg foretrekker heller grep, find og locate (+ updatedb). Jeg leste nettopp[1] en litt interessant "rant" (ugh, hva kalles nå det på norsk igjen) om Beagle (og en del andre ting), som du finner her (ca halvveis ned på siden). Du er absolutt ikke den eneste. :-) Endret 17. april 2007 av kommers Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Kanskje du kan forsøke Tracker, og se om den er bedre . Har bare hørt bra om Beagle, men får den ikke til å fungere på min maskin Endret 17. april 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Takker! Skal prøve. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er jo åpenbart at du ikke har fått det til å fungere skikkelig. Å sammenlikne med Gnomes vanlige søkefunksjon eller locate/find blir også feil, da Beagle er en metadataindekserer. Forøvrig så Tracker flott ut :--) Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Har aldri forsøkt Beagle, men har dere som har forsøkt å få den til å funke sjekka at den er satt opp til å indeksere alle relevante kataloger, at indekseringen faktisk blir gjort gjevnlig og at indekseringsdeamonen har tilstrekkelige leserettigheter til filene som skal indekseres? Beklager om jeg spør om det åpenbare her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå