Gå til innhold

Vapochill Vs Swiftech CPU-vannblokk m/peltier

Anbefalte innlegg

Hva blir best resultat av vapochill eller Swiftech CPU-vannblokk, m/peltier med god pumpe og tank og en radiator med 3 vifter på.

Grovt skrevet, men vist forskjellen er så stor spiller det ingen rolle om jeg har gått grundig inn på komponentene :)

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
peltier gir optimalt 20 c mindre enn kjølevannstempratur. altså hvis kjølevannet er 25 c blir cpu 5 c.

vapochill kan gi mye mere kjøleevne- cpu temp kan komme ned på -20c

du vil derfor få best resultat  ved overklokking med vapchill.

8402542[/snapback]

men jeg har så vidt sett på noen vapochill, de kommer som regel i et slags kabinett, jeg ønsker å ha dette i deler i selve datan, er det mulig å få kjøpt vapochill i deler i komplett sett, eller kan kan jeg bare skru ut de delene som er i "kassen"å montere det selv.

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
En vapochill er en fasekjøler. Du får de for en rundt 2000,- med kasse. Disse er da eksterne. Jeg ville tatt kontakt med Overklokk, BigSturl eller Økonom om du skulle hatt en slik.

Mvh.

8403654[/snapback]

Fasekjoeler for 2k? Url pls :p

8407493[/snapback]

Dette er da i9kke av de aller sterkeste, men de er ofte minst like god som de man får i butikken (VapoChill osv.) De ser ofte ikke like stilige og masseproduserte ut da ;)

Lenke til kommentar
En vapochill er en fasekjøler. Du får de for en rundt 2000,- med kasse. Disse er da eksterne. Jeg ville tatt kontakt med Overklokk, BigSturl eller Økonom om du skulle hatt en slik.

Mvh.

8403654[/snapback]

Fasekjoeler for 2k? Url pls :p

8407493[/snapback]

Dette er da i9kke av de aller sterkeste, men de er ofte minst like god som de man får i butikken (VapoChill osv.) De ser ofte ikke like stilige og masseproduserte ut da ;)

8407896[/snapback]

URL? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...