Gå til innhold

Nye ram og svart skjerm

[TNT]

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem her. Kjøpe meg en ny ram brikke (256mb DDR pc2100) for et par dager siden. Jeg satte den i og startet opp. Alt fungerte som det skulle, helt til jeg skulle starte opp pc`n litt senere. Da ville den ikke slå seg på. Trodde først det var strømforsyningen som var tatt kvelden men jeg fikk etterhvert liv i den. Den kom ikke lengre en att viftene gikk og skjermen ble svart, virker helt død ellers. Merket en liten anntydning til svidd lukt. men den ble borte etter noen få sekunder. Jeg har prøvd å flytte litt på rambrikkene men det hjelper ikke. Har jeg bare en brikke i, begynner den bare å pipe når jeg starter opp. Kan det være ram sloten på hovedkortet som kan ha tatt kvelden når jeg satte inn brikka? må jeg kjøpe nytt hovedkort? hva har skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

[TNT] skrev (2002-12-20 20:45):

Ja jeg har prøvd det også ja.. altså. hvis jeg setter ram brikka i f.eks slot 2 så står d bare at jeg skal sette den i nr 4 og nedover og når jeg gjør d så enten piper den eller d skjer ikke en drit.

Pipe lyden er sikker beskrevet i manualen din om hva som kan være feil? Du kan og prøve clear cmos.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...