[TNT] Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Hei. Jeg har et problem her. Kjøpe meg en ny ram brikke (256mb DDR pc2100) for et par dager siden. Jeg satte den i og startet opp. Alt fungerte som det skulle, helt til jeg skulle starte opp pc`n litt senere. Da ville den ikke slå seg på. Trodde først det var strømforsyningen som var tatt kvelden men jeg fikk etterhvert liv i den. Den kom ikke lengre en att viftene gikk og skjermen ble svart, virker helt død ellers. Merket en liten anntydning til svidd lukt. men den ble borte etter noen få sekunder. Jeg har prøvd å flytte litt på rambrikkene men det hjelper ikke. Har jeg bare en brikke i, begynner den bare å pipe når jeg starter opp. Kan det være ram sloten på hovedkortet som kan ha tatt kvelden når jeg satte inn brikka? må jeg kjøpe nytt hovedkort? hva har skjedd? Lenke til kommentar
Lef Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Ligner mistenkelig på at minneslotten (og ram-brikken) har tatt kvelden ja.... Har du prøvd begge brikkene i forskjellige slotter med samme resultat ? Lenke til kommentar
[TNT] Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 Ja jeg har prøvd det også ja.. altså. hvis jeg setter ram brikka i f.eks slot 2 så står d bare at jeg skal sette den i nr 4 og nedover og når jeg gjør d så enten piper den eller d skjer ikke en drit. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: [TNT] skrev (2002-12-20 20:45):Ja jeg har prøvd det også ja.. altså. hvis jeg setter ram brikka i f.eks slot 2 så står d bare at jeg skal sette den i nr 4 og nedover og når jeg gjør d så enten piper den eller d skjer ikke en drit. Pipe lyden er sikker beskrevet i manualen din om hva som kan være feil? Du kan og prøve clear cmos. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå