Gårby Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Har en bærbar pc (12" skjerm) med integrert nettverkskort. Problemet at dette nettverkskortet ikke er kraftig nok til å hente signaler fra routeren til naboen borti gata. Gikk helt greit på den forrige pcen. Er det noe jeg da kan gjøre. Det er ikke noen tilgang for eksternt nettverkskort på pcen. Men finnes det andre ting som kan forsterke signalene etc. ? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er ingen PCMCIA slot? Du kan f.eks sette en antenne på routeren Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Med USB WLAN og litt lang USB ledning kan du jo kansje plasere antennen litt bedre, disse har ofte bedre rekkevidde en de integrerte. Lenke til kommentar
Chrisjs Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 KJøp deg en trådløs repeater og ha hjemme... Dobbler (i teorien) rekkeviden på AP/ruteren. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Med USB WLAN og litt lang USB ledning kan du jo kansje plasere antennen litt bedre, disse har ofte bedre rekkevidde en de integrerte. 8403211[/snapback] Må ha en repeater på USB-ledningen også da kanskje. USB-Ledninger overstiger ikke 4,5 meter. Lenke til kommentar
Chrisjs Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Med USB WLAN og litt lang USB ledning kan du jo kansje plasere antennen litt bedre, disse har ofte bedre rekkevidde en de integrerte. 8403211[/snapback] Må ha en repeater på USB-ledningen også da kanskje. USB-Ledninger overstiger ikke 4,5 meter. 8403930[/snapback] Nei, signalet vil jo da være så sterkt at man ikke behøver og knote med noe usb wlan. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Er ikke sikkert, min er på 7 meter på ene pc'en hjemme Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Inne på enhetsbehandling og egenskapene på kortet kan du helt sikkert øke strømforbruket til kortet og dermed også styrken på det Ikke forvent noen voldsom økning i ytelse, men dersom det akkurat ikke går nå så kan det være det som skal til Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Ikke noe jeg ville anbefalt. Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ikke noe jeg ville anbefalt. 8405040[/snapback] Hvorfor ikke...? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ikke noe jeg ville anbefalt. 8405040[/snapback] Hvorfor ikke...? 9556746[/snapback] Fordi jeg har brent meg på det før. Lenke til kommentar
The Terminator Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Ikke noe jeg ville anbefalt. 8405040[/snapback] Hvorfor ikke...? 9556746[/snapback] Fordi jeg har brent meg på det før. 9571570[/snapback] Dvs? Gir det noen effekt hvis man tør prøve? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Dvs? Gir det noen effekt hvis man tør prøve? 9575731[/snapback] Svært liten, men ja. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Mulig å forsterke trådløs signalene? Ja, det er mulig, men det krever en forsterkerboks og er dermed neppe så veldig praktisk. En annen mulighet er å kjøpe et USB-basert trådløst nettverkskort. De har i utgangspunktet bedre signalforhold enn de innebygde. (kommer litt an på type kort, type bærbar osv) Andre muligheter til å få bedre signal er å konsentrere det, enten i en ende eller begge. Konsentrering av signalet går ut på å benytte mer retningskonsentrerte antenner. Da vil en større del av signalet sendes i riktig retning og man utelukker støy fra gale retninger ved mottak. Altså bedre signal/støy-forhold. Konsentrering av signalet gjøres ved at man bytter ut antenne(ne) med mer retningskonsentrerte antenner. Eksempel på det er biquad-typen. Evt. pigtail-typen, gjerne kombinert med en reflektor f.eks en pringles-boks eller en liten parabol-tallerken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå