Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Influensa følelse de siste månedene

Deadringer

Anbefalte innlegg

Hei.

De siste månedene har jeg følt meg syk eller skrall hele tiden. Jeg får ofte symptomer på at problemet er influensa, men jeg får aldri feber. Jeg har lurt litt på om det er psykisk, da den siste tida ikke har vært så lett at det gjør noe, men i dag fikk jeg et skikkelig influensa anfall. Alt begynte i går, tett i nesa, smålig vondt i hodet, osv, men nå ligger jeg kokvarm etter å ha forventet å fryse ihjel. Men nå har jeg da feber. Problemet er at jeg frykter symptomene kommer til å fortsette å holde seg, ødelegge dagene mine og helvete. Nå har jeg 39.1 i feber, knasker paracet for å få ned feberen og annet helvete.

Det jeg lurer på:

Tror dere jeg har gått rundt og bygget opp denne feberinfluensaen i noen måneder, for så å bli skikkelig slått ut av den, eller har jeg innbilt meg sykdommen før jeg faktisk fikk feber?

Tips og triks for å bli kvitt feberen så fort som overhode mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt være en kombinasjon. Har du vært deprimert i det siste? En influensa har ikke en inkubasjonstid på flere måneder! En depresjon er ofte preget av diffuse kroppslige symptomer som ikke har noen fysiske forklaringer og kan vare i flere måneder uten behandling. Dette vil igjen føre til nedsatt immunforsvar som gjør deg mer utsatt for infeksjoner.

Du burde dra til legen og få en utredning. Kan godt hende at ubehaget fortsetter etter at influensaen har gått over hvis en depresjon ligger i bakgrunnen.

Har du hatt noe angst, uro, søvnplager, svimmelhet, hodepine etc? Dette er jo, i større eller mindre grad, klassiske symptomer på depresjon...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Har du hatt noe angst, uro, søvnplager, svimmelhet, hodepine etc? Dette er jo, i større eller mindre grad, klassiske symptomer på depresjon...

8407851[/snapback]

Jeg har ingen av disse, så jeg tror aldri jeg ville få diagnosen deprimert. Men ja, jeg har ikke hatt det så lett den siste tiden dessverre. Mye krangel med eksen og psykisk smerte og slik, men jeg tror ikke det har gått så langt at jeg ville få noen diagnose.

Men jeg skal ta en tur til legen å høre om dette ikke endrer seg.

Takk til Hyrlen også, skal sende familien ut på handletur etter cvitaminer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...